Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Loopt op één kant, carburateur??

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 23 april 2015 16:37 
ja. ik vraag het lief.

Verzopen??????
dat kan natuurlijk ook.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 23 april 2015 16:59 | Aangepast door: Hansv 
Ik vraag het ook heel erg lief, want ik ben heel erg nieuwsgierig.
Toch niet het schroefje van het vacuum aansluiting in de toevoer?

Harmony,
Hans.
( wil graag alles weten, maar weet dat hij niet alles weet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#18 | Geplaatst: 23 april 2015 17:47 
??
Please?
Zoiets lief genoeg?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 23 april 2015 23:01 
Toe nou....., we zijn echt heeeeeel benieuwd. Zullen wij ook stupide foutjes vertellen, goed?

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 24 april 2015 01:29 
Nou, vooruit dan.

Het was de kleine sproeier in de rechter carburateur. Die zat compleet verstopt!
Ik bedacht mij dat ik maar gewoon overnieuw moest beginnen en heb toen de carbs er maar weer eens een keer af gemonteerd.
Die rechter was de verdachte dus daar begon ik; er zat brandstof in de vlotterkamer, kamer gedemonteerd en toen haalde ik de hoofd sproeier eruit en blies die door met perslucht, prima. Toen de kleine sproeier en daar blies de perslucht meer langs dan doorheen! Kijken; niets zien, compleet verstopt. Zelfde sproeier uit de andere carb gehaald; daar kon ik wél doorheen kijken. Staalborstelhaartje erdoorheen en later zelfs een heel dun boortje, net zolang tot de beide kanten er ongeveer hetzelfde uit zagen. Alles weer gemonteerd en lopen na echt maar heel even starten.
De fiets heeft een tiental jaren stil gestaan wist ik van de vorige eigenaar maar wat ik me niet realiseerde was dat alles dan wel eens echt goed verstopt kon zitten. Dat samen met het niet goed opletten bij de eerste keer doorblazen was de oorzaak.
Nou, nu weten jullie het.
Ben benieuwd naar jullie stommiteiten (Hans B)

Welterusten voor nu.

Groet,

Paul
Vriendelijkereiziger

Schrijver MAST

Moderator 
#21 | Geplaatst: 24 april 2015 07:48 
Mooi dat de motor nu loopt!
Ik vind het niet echt een stommiteit, hier kijk je zo overheen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 24 april 2015 10:03 
nee hoor, dat is vrij normaal.
Die fouten worden aan de lopende band gemaakt.
Je moest eens weten hoeveel carbs ik op gestuurd krijg om ze na te lopen en schoon te maken.
Sterker nog, ik heb gister avond een amerikaanse carb schoon gemaakt omdat de motor niet wilde lopen aan de rechter kant. Grap was dat ik die carb al schoon had gemaakt. Echter je krijgt een diep liggend sproeier er niet uit. En daar zat toch het probleem.
Vaak is het afgelopen met de amerikaanse carbs, maar er is dus nu toch een manier om ze er uit te halen.
En ook mij is het weer gelukt.

groetjes ma
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 24 april 2015 20:09 
Ja eergisteren aan de vorkpoten met speling begonnen. In de tuin, veel ruimte heb ik niet. Netjes uit de keuken een plastic emmertje gehaald en met ijzerdraad onder de poot gehangen en imbus onder opengedraaid, kan de olie weglopen netjes in het emmertje. Lukte mooi. Maar olie liep toen met 4 straaltjes onder uit het emmertje zo in de tuin....Paniek. Zo snel niks bij anders de hand. Toen ik wel wat had was de olie al weg. Foutje: bleek een tomatenemmertje van AH te zijn met bijna onzichtbare luchtgaatjes onderin de rand... Helpt niet om tuinierende ega vrolijk te houden. Weet iemand olieminnende planten?
Ander punt: 2 dagen zoeken naar claxondraad (met multimeter) waar +12V op komt als je het contact aanzet. Is er niet. Claxon wordt in de nuldraad onderbroken. Voortaan eerst forum vragen dan zoeken...

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 25 april 2015 10:46 
Nou Paul nu moet je het ook eerlijk vertellen
ik ben nu wel heel nieuwsgierig.
groet Bob.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 25 april 2015 10:49 
Sorry, had alleen de het eerste blad gelezen.

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 25 april 2015 22:24 | Aangepast door: Paul van Ginneke 
Bob.

Heb jij ook gelijk je stommiteit opgebiecht.
Vriendelijkereiziger

Schrijver MAST

Moderator 
#27 | Geplaatst: 25 april 2015 23:44 
Dagen zoeken naar de oorzaak van een slecht lopende motor en uiteindelijk tot de ontdekking komen dat er een bougie inzit met de elektrodes bijna tegen elkaar.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Loopt op één kant, carburateur??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven