Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

defecte grootlicht schakelaar

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 april 2015 18:52 
Tijdens het rijden in de avonduren is mij opgevallen dat mijn groot licht kuren heeft. De ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Als ik hem open maak kan ik er niks bijzonders aan zien. Heeft iemand een oplossing voor dit euvel. Ik eerst waarmee ik kan beginnen is met contactspray en als laatste middel een nieuwe schakelaar. Ben benieuwd naar jullie oplossingen

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 april 2015 19:37 
Vraagje(s)

- Welk type CX/GL is het
- Doet de 'signaal' knop het wel steeds
- Zwolle is niet al te belazerd ver uit de buurt: zou je langs kunnen komen in Ede, als we er zo niet uitkomen.
- Zijn de contacten van de schakelaar schoon, m.a.w. als 'ie het niet doet, en de drukt de schakelaar omhoog of naar beneden, doet 'ie het dan wel


Vage klachten vragen om vage oplossingen.

Harmony,
Hans.
( groot licht, met licht en zo )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Marco
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 april 2015 19:59 
Hans ik heb een gewone cx uit 1978. Mijn Signaal knop functioneert dat is het rare ervan. Ik denk dat hij slecht contact maakt. De ene keer doet hij het, of valt uit. kun je het schakelaartje eruit halen en schoonmaken en eventueel de contacten met een schuurpapiertje schuren

Schrijver Marco
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 april 2015 20:00 
Als het mij niet lukt maak ik graag gebruik van je uitnodiging Hans

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 april 2015 20:05 
Marco,
Het schakelaartje kan eruit, en kan ook nog uit elkaar (vallen). Kijk goed uit, 't Is oud spul, en voor je het weet breekt er wat of springt er een veertje of zo weg....

En maandag, koningsdag, ben ik thuis.

Harmony,
Hans
( die maandag een drukke CX dag heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Marco
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 april 2015 13:21 
ik heb hem inmiddels uit elkaar gehad, contactspray en opgeruwd. Maar helaas het is er niks beter op geworden. Misschien is het veertje de boosdoener. Toch maar een afspraak met je maken Hans.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 april 2015 11:25 
Marco,
Ik heb zo het idee dat de schakelaar niet ver genoeg 'omhoog' schuift. (binnenin dus naar beneden)
Het is een "maak voor breek" set-up, waarbij het verbreken van de Low-beam pas komt na het maken van de High-beam.
Wanneer de schakelar niet vergenopg door kan schuiven, likt het alsof het niet werkt, terwijl de PA knop bijv. wel werkt.

Gewoon eventjes wat gedachten....

Harmony,
Hans.
( die wacht totdat Window 39 updates gedaan heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 april 2015 22:40 | Aangepast door: Hansv 
Marco is vanavond even langs geweest.

Het schakelaartje was stuk. Het schakelplaatje maakte niet overal goed contact, omdat er een stukje isolatie over heen gebogen was( zoiets) Vervangen van het schakelplaatje en het armpje waar het contactje mee bewogen wordt loste het probleem op.

Maar Marco was hier gekomen, en onderweg had iemand hem erop gewezen dat er iets onder zijn motor hing.... De remstang (achterrem) was afgebroken. Dus zijn achterrem deed het helemaal niet meer. Ik vond het onverantwoord om hem zo terug te laten rijden, en na wat getelefoneer kon ik bij Michael een vervangende remstang ophalen . Hulde aan Michael. !!

Remstang werd gemonteerd, rem hevel volgens de regelen der kunst vastgezet, en dat was dat. Afstellen van het remlicht was een volgend probleem, en bij controle van rem- en achterlicht liepen we ook tegen problemen aan. Maar toen Marco wegreed deed het achterlicht het weer, en het remlicht via de voorrem ook. Wel moet de rest in het achterlicht-gebeuren eens goed nagekeken worden.

Bij de vraag wat het moest kosten was mijn antwoord, zoals altijd: wordt donateur van de club......

Harmony,
Hans.
( die ooit ook eens 's nachts zonder achterlicht heeft gezeten op de snelweg )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 april 2015 11:52 
Hallo Marco,
Is dit Marco 1 of Marco 2.
Even voor de duidelijkheid, want Marco 1
had dit zelf opgelost maar ik wil niets van jou
kennis teniet doen.
Dus ben jij waarschijnlijk Marco 2.
Maar Hans was de redder in nood proficiat.

Groet Bob.

Schrijver Marco
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 april 2015 17:45 
Het was zoals Hans al schetste weer een avontuur op zich. Op de heen reis bleek inderdaad dat mijn remstang afbroken was. De voorzijde was compleet weggesleten. Gelukkigerwijs had wat gereedschap en ductape bij me. Don't leave whit out it😁. Dat was op dat moment de Redding. Eenmaal aangekomen vertelde ik mijn hachelijke avontuur. Ik werd gastvrij ontvangen door Hans en zijn vrouw . Na een bakkie koffie en wat gesleutel was mijn groot licht gerepareerd. Wat is z'n medium als dit forum toch prachtig, van alle kanten wórdt hulp geboden. Echt super. En uiteindelijk is ook mijn remstang ook vervangen. Waarvoor dank Michael. Hans ik jou nogmaals bedanken voor jou hulp en jou gastvrijheid. Echt geweldig.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 defecte grootlicht schakelaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven