Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lastig een CX

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver TheoH
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 april 2015 17:58 
Zo een begin gemaakt met de CX, maar het wil niet zo best. De vorige eigenaar had een accu afwijkende accu geplaatst en de bedrading daar op aangepast/losgehaald. Heb alles weer te plek alleen het startrelais en de aansluitingen kom ik niet uit. Op één' of andere manier lijkt het niet te passen en de pluspool zit dan gespiegeld. De manual van de CX500 heeft een andere indeling voor deze componenten. Heeft iemand een plaatje van de zijkant hoe het hoort te zitten? Het betreft een CX650 Custom 1983

De nieuwe accu die ik had gehaald bij de Honda dealer is breder en past voor geen mogelijkheid, maar ja ik had hem vooraf al gevuld en even bijgeladen, dus dat is dan ook weer zonde geld. Verder had ik de buddy seat even losgehaald voor wat ruimte, maar nu lubberen er aan weerzijden wat vulbussen, dus krijg ik hem niet meer op zijn plek zonder de halve achterkant te demonteren.

Ik had gelezen dat de CX gemakkelijk is om te sleutelen, maar tot zover heb ik deze ervaring nog niet. Affin het project staat nu even stil dinsdag maar weer eens naar de Honda dealer. Spijtig dat ik geen goede accu heb, want ik had graag het probleem van dat de motor totaal geen vermogen/trekkracht heeft willen aanpakken.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 26 april 2015 18:32 | Aangepast door: MAST 
Theo, HIER kan je schema's en tekeningen vinden van de CX650 Custom.
Je hebt de meest 'afwijkende" versie van de CX om aan te sleutelen. Heel veel onderdelen van de 650 Custom zijn afwijkend van de "gewone" CX. Ik weet niet welke manual je hebt, maar let op dat bij de 650 Custom heel veel net 'anders' gemonteerd is.
Sieds uit Grou heeft ook dit type CX. Misschien kan je bij hem terecht om te kijken hoe het e.e.a zit.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver chantal

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 26 april 2015 18:41 
wat voor accu heb je dan? van de gewone cx'en past er in maar moet gedraait worden. in tegen stelling van de andere types staat bij de 650c de accu overdwars op het frame ipv erlangs

Schrijver TheoH
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 april 2015 19:38 
Bedankt voor de tip van Sieds, kom zelf ook uit friesland en Grou is in de buurt.

Accu is een Yuasa YTX14-BS Hij is 2 cm breder (groter) dan de accu die er uit komt en dus kan het klepje met de gelijkrichter niet meer dichtgeklapt worden. Door het nodige gefruebel is de accu pluskabel nu ook gebroken, moet dus ook een nieuwe voor komen.

Ergens voel ik dat dit CX project een heel veel tijd gaat opslokken.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 26 april 2015 22:10 
Yuasa YB14-A2, dat zou de accu moeten zijn voor de CX 650 custom.
Hoe kan het dat jouw motorzaak met het type kwam dat je nu hebt (en dat niet past)?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 april 2015 06:04 | Aangepast door: sieds 
Heb even wifi op het strand in Thaland met 35 graden. Zit bij Burma op een eiland zonder autos
Motorrijden is hier lekker in Thailand, goed oppassen in je korte broek
Ik neem eind mei wel contact met je op, ben nog even weg.
Heb ook nog wel een nieuwe 650C accu voor je, ongevuld
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 28 april 2015 09:54 
theo en mast,

ik weet niet of er voor de 650c een andere accu in moet als voor de gewone cx maar ik heb van de week voor chantal haar 650 custom deze gehaald; 12N14-A3/YB14L-A2 (dit laatste is bijna hetzelfde als wat marcel zegt, maar dan met een L ertussen)

groetjes werner (de 650c is de enige cx met een ''lastige'' accu-plek)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 28 april 2015 11:27 | Aangepast door: MAST 
Hier een overzichtje voor welk type motor de YTX14-BS geschikt zou zijn. De CX650 Custom komt daar niet in voor.
De YB14L-A2 van Werner komt wel voor bij de CX500, en de 650 en de GL's. De CX650 Custom zie ik in het overzicht er ook niet bij staan.
Als je de moeite neemt om de specs van Yuasa door te spitten, zie je dat het verschil tussen de YB14L-A2 en de YB14-A2 in de plaats van de pluspool zit. Bij de L zit die rechts, bij de andere links!
Yuasa battery specs.

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver TheoH
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 april 2015 12:55 
Als geweten had een forumlid nog een accu had... maar ik had al een gekocht. Motorzaak deed niet moeilijk en heb nu een passende YB14-A2 gekregen. (met de polen op de juiste plek) Dank voor jullie input.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 28 april 2015 15:40 
TheoH:
Motorzaak deed niet moeilijk en heb nu een passende YB14-A2 gekregen.

Mooi. Zo hoort het.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 28 april 2015 18:56 
Service bestaat nog! Prima.
Maar ik ben bang dat Werner nu ook terug moet met de accu voor de 650 custom van Chantal.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 30 april 2015 08:18 
TheoH:
nu een passende YB14-A2 gekregen. (met de polen op de juiste plek)

dat maakt bij de 650custom dus niks uit want chantal heeft de YB14L-A2 erin zitten en die past ook ;)

groetjes werner (accu kan er op 2 manieren in)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver TheoH
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 april 2015 17:56 
Zo na de nieuwe accu en het tijdelijk vervangen van een dubieuze bougie, loopt de CX als het spreekwoordelijke zonnetje.
Tevens de starmotor nagekeken, deze had toch nogal vervuiling en roest op de contacten waardoor het starten moeizaam ging.

Ga nu maar eens een setje bougies bestellen zonder ontstoorder, want ik vind de vonk nog een beetje matig, hoewel hij verder uitstekend start. Ik las als advies dat deze bougies minder snel doorslaan en aangezien er al een bougie is gesneuveld.... Tenzij jullie beter advies hebben.

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 30 april 2015 19:28 
Ipv bougies zonder weerstand kan je ook de weerstanden die in de bougiedop zitten eruit halen, een balpenveer ipv de weerstand plaatsen. En iridium bougies nemen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dyma99
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 mei 2015 00:32 
Mocht je nog willen (of moeten) kijken hoe e.e.a. origineel hoort te zitten, ook in Drachten staat een 650 C.
Groetend, Sybe.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lastig een CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven