Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Welke gaskabel

 
Schrijver Roger
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 april 2015 17:02 | Aangepast door: Roger 
Mijn Cx500c bezit nu alleen nog een 'open'* gas kabel wat ietsje vervelend is omdat het gas nu af en toe blijft hangen. Met name het ingaan van een bocht brengt de nodige spanning met zich mee nu.
Enfin het wordt dus tijd ook de 'sluit'* gas kabel te zoeken. Heb hiervoor twee vraagjes:
- zit er verschil in beide gaskabels?
- en waar kan ik de 'sluit' variant bestellen voor mijn custom?

thanks,

Roger
(die voor het zegenen G'vorst uit was)

* het zal vast een andere naam hebben

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 april 2015 19:06 
Trek en duwkabels wordt het genoemd. O.a te koop bij Roukama
Meet eerst de lengte van jouw kabel op en bel ze even op want er kan verschil in lengte zijn. Ik weet ook niet welke van de twee de duw(sluit) kabel is.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 april 2015 19:48 
Let op, kabels voor hoog stuur zijn bijna niet meer te vinden.
Ja er zit verschil in trek en duw kabel. Zowel aan sluiting al lengte.
Ik heb volgens mij nog een complete set ( duw en trek kabel) origineel honda liggen. Mocht je meer willen weten, dan je frame en of motorblok nummer mailen naar marcobecker@zonnet.nl. en je lengte kabel meten. foto van het stuur is ook welkom. Meet vanuit de de muur. leg kabel op tafel, en dan het tonnetje tegen de muur. Meet dan de lengte kabel. Bocht lengte meet je niet, gewoon hoe ver komt hij uit de muur.
Er zijn grof weg 5 verschillende type's, dus 10 verschillende kabels, en ook nog verschillend in groom en of zwarte uitvoering.
Als ik je gegevens heb, dan kan ik gaan kijken of het frame nummer overeen komen met de kabels die ik nog zou kunnen hebben liggen.

Dan nog een vraag, of tip. Hoe strak heb je de kabels staan? ALs je ze te strak hebt staan gaat het heel gouw zwaar. Los met een beetje speling gaat veel beter.

Dan kun je eventueel zelf nog kabels maken. Ga naar fietsen maken, haal daar een rvs rem kabel van een fiets, en dan let je even op het tonnetje van de gashandel. Je zet zelf de andere tonnetje er op aan de carbs zijde.

Hier moet je het maar mee doen.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Welke gaskabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ hupypupy, JiMi ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven