Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor houdt in

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 mei 2015 12:56 
Van een ritje van nog geen kwartier. Wil de motor alleen nog stapvoets rijden. Het blokje loopt goed. Schakelt goed. Maar houdt in één keer in. Ik voelen bij de cardan. Deze blijkt aardig warm te zijn. Heeft deze geen smering? Wat is het probleem van dit euvel. Wie weet raadt.

Schrijver Marco
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 mei 2015 14:16 
Ik heb de meenemer gecheckt. De as loopt mee met het wiel. Ik heb even gewacht totdat de cardan koud is maar hij wil niet harder dan stapvoets

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 mei 2015 15:03 
je cardan heeft smering, grote dop op je cardan los draaien en even kijken of de olie tot de opening staat.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 mei 2015 17:58 | Aangepast door: Hansv 
Marco,

Zijn er rare geluiden geweest?
Loopt je rem vrij?

Draait het wiel wel mee als je de motor op de middenb... nee, geen middenbok, dus dat kun je niet bekijken.
Dan kun je ook niet het achterwiel eruit halen en kijken of de cardan klok goed mee werkt.... Hmm. Uitdagingen.

Harmony,
Hans.
( die hoopt dat je snel zult vinden wat het probleem is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 mei 2015 21:59 | Aangepast door: brinkcx 
Het is normaal dat de cardan warm wordt, bij langere ritten zelfs behoorlijk warm. Olie controleren blijft wel een goed idee,zeker als je dat nog nooit gedaan hebt. En je motor gaat niet inhouden van een kapotte cardan, dan loopt íe waarschijnlijk plotseling vrij of krakend vast en daar zit niet veel tussen.

Verder kunnen we er zonder meer informatie niet zoveel van zeggen, maar begin in ieder geval eens met de eenvoudige zaken zoals olie, benzine toevoer, bougie kleur, luchtfilter, dat soort simpele maar belangrijke zaken en vertel eens wat je dan ziet of vindt. En ik neem aan dat de voorrem goed vrij loopt en de koppeling niet slipt ...

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver data58
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 mei 2015 09:25 
Is het wel de aandrijving, Hoe reageert de motor op het gas, het zou natuurlijk ook de brandstof voorziening kunnen zijn.

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 mei 2015 11:31 
hoe (smerig) is je luchtfilter? als je motor te weinig lucht krijgt, houdt-ie ook in.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 mei 2015 12:37 
Wat PHGL zegt: het kan voorkomen wat hij inderdaad gaat ploffen en inhouden bij een vervuild luchtfilter ( ervaring ) Let Op, bij luchtfilter verwijderen treed soms hetzelfde verschijnsel op.
Houd de motor in, het blok dus
Of komt de motor, het geheel dus, niet op snelheid...
Veel info geeft veel betere oplossingen.

Harmony,
Hans.
( die zo'n iPhone nog steeds lastig typen vind)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 5 mei 2015 12:55 
Bij mij was dit een keer het begin van een vastloper. Absoluut je olie checken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Marco
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 mei 2015 18:51 
Het luchtfilter ziet er niet smerig uit. Na het uitkloppen van het filter komt er eigenlijk ook niéts uit. Het motor blok reageert normaal op de gashendel. Morgen zal ik de olie checken. Wordt vervolgd

Schrijver Marco
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 mei 2015 23:02 
Inmiddels heb ik het een en ander gesleuteld. Wat blijkt de meenemer en het cardanhuis blijkt versleten te zijn. De kardanolie ziet er zilvergrijs uit. Bij het voelen van de olie is dit ook merkbaar. Eén en al metalen deeltjes in de olie. Gelukkigerwijs had ik nog een meenemer en een cardan huis op het schap liggen. Na twee uurtjes knutselen en wat koffie kwam de motor weer van zijn plaats. Scheelt weer . Nog een week te gaan voor mijn motor trip naar Normandië. Beter nu dan in Frankrijk

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor houdt in

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven