Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Mengsel aanpassen?

 
Schrijver Rene77

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 mei 2015 21:41 
Toen ik mijn CX overnam was hij standaard, in de zin van uitlaat, luchtaanvoer en sproeiers. Inmiddels heb ik mijn cx voorzien van open uitlaten en immitatie k&n filters, de sproeiers zijn nog altijd standaard. In de huidige toestand heb ik nu max 50 km gereden, vooral in de stad en provinciaal.

De motor loopt als een zonnetje, zowel stationair als vol gas, neemt soepel op in ieder toerental en ik rij met gemak in de 3e versnelling de rotonde over.
De kleur van de bougie is naar mijn idee prima, randje is mat zwart, electrode is wit/grijs en het puntje (gnd) is donkerbruin (roestbruin).

Gevoelsmatig zou er gegeven het feit dat de motor meer lucht krijgt, er ook meer benzine bij moeten, dus een grotere sproeier. Maar aangezien hij prima loopt en de bougie in ieder geval niet de verkeerde kleur heeft .... Wil ik er eigenlijk niet mee gaan lopen klooien.

Wat zouden jullie doen ?
( en nu geen grappen over luchtfilter huis er weer opzetten etc. )
A hard-on doesn't count as personal growth

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2015 00:24 
De meeste CX-ers die iets dergelijks gedaan hebben geven aan dat ze de sproeier bezetting niet aangepast hebben. De (theoretisch zelfregelende) carburateurs schijnen er meestal goed mee om te gaan. Daarbij moet je bedenken dat de vacuum zuiger regelt op luchtsnelheid door de carburateur, en of er nou wel of geen filter voor zit maakt niet uit.

Dat is natuurlijk erg vereenvoudigd, maar als ie goed rijdt en bougietjes zien er netjes uit - dan lekker rijde zou ik zeggen, wel voorlopog blijven controleren bij opvoeren van de ritlengte en snelheid.

Plezier en maak even excuus bij de buren voor de uitlaten, geef aan dat je juist daardoor snel weg bent of zoiets

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Mengsel aanpassen?

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven