Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Maat van de uitlaatpakkingen?

 
Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2015 13:17 | Aangepast door: Bertbig 
Hallo allemaal,

Ik heb één van de uitlaten van mijn CX500C uit 1983 er af gehaald om een gaatje dicht te laten lassen. Van de pakkingbus was niet veel over, dus ik heb grote plannen om ze allemaal te vervangen; de twee pakkingbussen van de bochten naar de balanspot en de twee pakkingbussen van de balanspot naar de dempers. Weet iemand de juiste maten? Er zijn nogal wat verschillen namelijk...

En dan nog eens wat; Athena uit Italië is een grote leverancier van aftermarket pakkingen voor allerlei merken. Zo ook voor de CX. Een uitlaatpakking kost dan van € 4,50 tot € 6,50 afhankelijk van het type (voor de bocht of voor de demper). Dat is niet zo duur omdat originele het dubbele kosten.

Nu hoor ik je denken dat daar de verzendkosten nog bij komen, maarrrr: vanaf 85 euro gratis verzenden in heel Europa... Dus ik dacht misschien valt er wat te combineren? Moeten we binnen Nederland een beetje aan buurtzorg doen of zo want anders loopt het natuurlijk nog op... Of misschien vanuit de club kopen of zo? 'T is maar een idee... Ze hebben trouwens nog veel meer pakkingen dan alleen uitlaatpakkingen... En leveren ook lagers, oliefilters etc... Zie bijvoorbeeld: www.athenaparts.honda-cx-500

Ik hoor het wel,

Bert

(die ook zijn CX-en origineel houdt en geen caferacer bouwt)
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2015 23:21 | Aangepast door: brinkcx 
Ze zijn ook gewoon los te koop bij minstens sommige van de bekende leveranciers, bv. Louis in Duitsland en dus waarschijnlijk ook Motozoom hier in NL, maar je moet voor de CX dan wel even de maten weten en zelf in de tabel zoeken. De verzendkosten vallen dan best mee.

(en helemaal niet volgens het boekje, maar ik zet ze bij monteren even in de siliconen kit)

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2015 20:33 
welk boekje?
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2015 22:08 | Aangepast door: Bertbig 
Bij Motozoom kosten ze (ook) bijna twee keer zoveel als bij Athena: 11,95 euro voor de grote en 9,95 euro voor de andere pakkinghuls... Dat is dus 43,80 euro voor een setje en bij Athena kost dat dus 23,72. En die van Motozoom zijn ook van Athena

Dus...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 mei 2015 23:09 
@Marco :

Alle CX500 boekjes die ik gelezen heb, en zijn de meeste wel denk ik. Maar nergens wat over die dingen vast kitten maar dat werkt wel, voor mij dan in ieder geval.

@Bert :

Als je niet meer dan nodig wilt betalen moet je gewoon geduld hebben, goed zoeken en opletten. In D zijn ze behoorlijk goedkoper (vanaf 4.99Euro). In de UK kan je voor 24 Pond een complete set kopen incl. verzenden. En als je een groepsbestelling doet krijg je hier weer verzendkosten.

Voor grote (nou ja, groot, voor mij dan..) projecten heb ik wel eens een spreadsheetje bijgehouden met wat je waar kan bestellen en wat het je dan kost. Dat geeft soms rare verschillen. Een bougie kan in Duitsland 4x duurder zijn dan in Engeland, de pakking sets zijn goedkoper in Polen (echt waar) met verzenden goedkoper dan in NL, enzovoort. En volgende week zijn de prijzen weer anders. En het enige land waar ze ooit (en herhaald) m'n zendingen kwijt maakten is Italië.

Sport op zich, kopen op het net .....

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Maat van de uitlaatpakkingen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven