Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

dynamo cx500 en pc01 uitwisselbaar

 
Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2015 12:57 
goedemiddag allen,

Zoals het onderwerp al verluidt, zijn de dynamo's van de cx500 en pc01 blokken uitwisselbaar? (CDI modellen)

ander vraag, mijn blok werd ( te ) heet en begon te lekken uit het waterpomphuis, door dat de slang tussen onderzijde radiator en waterpijpje geknikt gemonteerd was en de koelvloeistof er naar mijn inzien er niet niet goed doorheen kon lopen. Zou hier overdruk in het koelsysteem kunnen ontstaan en daardoor lekkage via het waterpomphuis?
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 mei 2015 13:27 
wat bedoel je met pc01?

Er zijn 2 dynamo's. G8 en G47. CDI gebruikt G47. TI gebruikt G8. Je kan ook een G8 in een CDI motor steken, maar enkel wanneer je ook een ignitech hebt.

Wat is te heet? Hoe weet je dat hij te heet werd? Temperatuurmeter?

Slang onderzijde radiator heeft standaard een bocht.

Als hij lekt aan het waterpomphuis wil dat zeggen dat je keramische waterpompkeerring lekt. Maarja, als hij nu niet meer lekt zou ik het zo laten.

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2015 17:32 
tx boterkoek voor de reactie,

pc01 bedoel ik de motorblok codering (cx500 vanaf 82')
Te Heet is als mijn olietemperatuurmeter (jawel, die zit er bij mij op in de vulopening) 120 graden aangeeft.
mijn cx500 is geen standaard toerfietsje meer, maar omgebouwd naar een Bobber, Bratstyle. De standaard bocht is zoek geraakt en heb een andere op een motorsloop gehaald, alleen waarschijnlijk niet genoeg op de waterpijp geschoven. De koelvloeistof kwam uit het onderste boutje van het huis, dus ik denk de rubberen pakking door overdruk en niet de keerring ( welke eerder al eens vervangen is door Frank Lemstra uit Wormerveer) ook omdat er geen sporen van koelvloeistof in de olie is aangetroffen en er geen olie uit de keerring lekt, ook na afkoelen en weer droogstarten liep er weer vloeistof op de genoemde plaats uit.

neemt niet weg dat de schade al gedaan is en dat er een lager uitligt, gezien de verontruste koperrest sporen bij het olie aftappen.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 mei 2015 17:35 
Nee.
Niet uitwisselbaar.
En als ik het zo lees is er wel meer aan de hand.
Ik denk dat er ook wel een koppakking uit ligt.
Als een cx en of gl over kookt, en lekt, dan ziet het er vaak slecht uit.

Lekkage is al een lekke waterpomp kleerring.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 mei 2015 19:01 
ik stuur je even een P.Btje Marco.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 mei 2015 19:12 
Heb je hem nog opgestart? Is hij zelf uitgevallen? Soit schade zal er wel zijn als je zelf doorhad dat hij oververhit was.

We staan er natuurlijk niet bij, maar mij lijkt het eerder game over voor dat motorblok als ik het zo lees. Oververhit, en koperen schilfers? 9 op 10 kansen zijn dat de krukaslagers. En dat is dan waarschijnlijk nog maar het begin van de schade.

Wanneer de keerring lekt, lekt die ook ongeveer van aan de onderste bout. Daar zit een gaatje, dat er voor zorgt dat de koelvloeistof naar buiten gaat ipv in het blok. Als je oliekeerring daarachter toch nog in goede staat is. Maar misschien moet dat wel het minste van je zorgen zijn momenteel.

Misschien een nieuw motorblok zoeken? Soit, ik kan er niet over oordelen maar is misschien wel het overwegen waard.

En een watertemperatuurmeter installeren vanaf dan.

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 mei 2015 19:50 
blok liep nog wel, maar hield niet over. Nu doet ze nix meer, ben met de autopsie bezig, maar wil de dynamo voor een ander blok gebruiken waar deze niet goed van is, daarom de vraag of ik ze kan omwisselen.

gelukkig heb ik nog een CX500, mijn werkpaard, doet het leven minder pijn
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 mei 2015 21:11 
Ha das idd een geluk. Alé van fouten leert men he ;) succes

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 mei 2015 08:17 
fouten, ik heb er vele gemaakt, en maak ze nog steeds.
Maar al doende leert men.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 dynamo cx500 en pc01 uitwisselbaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven