Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Twee radiateurs. Rond en recht kantje; wat is het verschil?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 juni 2015 19:52 | Aangepast door: Bertbig 
Hallo allemaal,

Ik heb twee foto's van een radiateur, beiden van een CX.
De een heeft ronde kantjes langs de zijkant (daar past de fan zo'n beetje in...):
CX radiateur ronde kanten
en de ander rechte kanten:
CX radiateur rechte kanten

Alles (de afmetingen, de oren etc.) is verder het zelfde.
Weet iemand waar het verschil vandaan komt? (bouwjaar of zo?).

PFFFF WAAROM LUKT HET ME NOU NIET OM DIE FOTO'S TE PLAATSEN
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 2 juni 2015 20:52 
Foto's plaatsen lukt niet omdat je foto URL's moeten eindigen op .jpg of .gif. Bij Flickr lukt dat niet. (mij ook niet)
Je kan het eventueel via Tinypic wel voor elkaar krijgen.
Hoe je dat doet kan je HIER lezen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 juni 2015 21:51 
Dank je Marcel voor de info..

Maar waarom doet ie het nu ineens wel? De link wijst nog steeds naar Flickr en ik heb niks aangepast...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 2 juni 2015 22:23 | Aangepast door: MAST 
Ik heb (als moderator) jouw topic aangepast en van de foto link een "gewone" link gemaakt.
De plaats van de vulopening verschilt een klein beetje. De rechte heeft hem meer naar het uiteinde staan, de ronde meer naar het midden. Volgens mij is dan de rechte van de oer CX modellen, de ronde van de GL en E types.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 3 juni 2015 09:08 | Aangepast door: coenox 
Even een beetje off topic: Tot voor kort kon je in Flickr nog redelijk gemakkelijk de links met .jpg vinden, maar ze hebben een vreselijke update gedaan. Ik heb goed moeten zoeken, maar helemaal onderaan staat een 'share' knop. Als je daar kiest voor html, kun je het stukje code met jpg vinden. Je moet dan ook nog even https:// in http:// veranderen. Beetje omslachtig, maar als je het eenmaal door hebt gaat het vrij snel. Zo dus:

CX op Flickr

On topic: het verschil tussen de radiator van een 'gewone' en die van een GL is inderdaad de plek van de vulopening. Maar dat verschil is volgens mij extremer dan op deze fotos. Ik ben daar door schade en schande achter gekomen (even snel een radiator wisselen die niet bleek te passen). Maar volgens mij zijn beide zijkanten recht. Ik ken zelf het model met die ronde zijkanten niet.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 juni 2015 13:17 
Ok heren, dank voor de info tot nu toe. Ook over de foto's op Flickr...
Misschien is er iemand ie wel het verschil kent...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 juni 2015 14:27 | Aangepast door: Hansv 
Het kost even wat moeite, maar ik ben er min of meer uit, wat het verschil is.

De rechte kanten radiator is van bijv. een CX500(z) 1978, general export KPH. Prijs bij CMS: 884,50 euro (nog 1 leverbaar)
De ronde kanten radiator is van bijv. een CX500(B) 1981, general export MPH. Prijs bij CMS: 791,50 euro (niet meer leverbaar)

Harmony,
Hans.
( die nu weer verder gaat met werken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 juni 2015 15:07 
Top Hans,
Ik had het zo nog niet bekeken.
Maar ik denk wel dat het juiste antwoord is.

Beide zijn te gebruiken onderling. Let op, er kan nog een ander verschil zitten.
Schroefjes aan de zij kant voor de gril, de één is voor kunststof, en de ander heeft een stalen omlijsting,
En dan kan er dus verschil zijn.


Als ik naar de foto's kijk, lijkt het er op[ de één van de radiateurs al een keer is voorzien van een nieuwe binnen koeler.

Voor de rest zijn ze uit wissel baar.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 juni 2015 15:44 
Hoi Hans en Marco,

Dank voor de duidelijke antwoorden!

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Joram
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 juni 2015 17:25 | Aangepast door: Joram 
Je hebt oude type met plastic omlijsting, en het nieuwe type.

Omlijsting is niet omwisselbaar omdat de afstand tot de schroefjes verschillend is.

Oude type heeft 140mm ertussen, nieuwe 150mm. Ook zitten de gaatjes bij oude verder terug vanaf de voorkant gezien dan bij het nieuwe type

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 juni 2015 19:08 
Ik denk dat je gelijk hebt Joram,

Het tekeningetje bij de 1981 CX500 (B) laat ook de metalen omhulling zien, en bij de tekening van de 1978 CX500 (z) is de plastic kap afgebeeld. Derhalve: het lijkt heel erg op elkaar, maar verschilt toch op een aantal belangrijke punten.

Harmony,
Hans.
( heeft weer wat gesleuteld )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 juni 2015 23:25 
Leerzaam!
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Teto

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 juni 2015 08:16 
Ik heb het belangrijkste verschil nog niet voorbij zien komen.
Het grootste verschil is de plaats van de vulopening.
De radiateur met de vulopening op de hoek is voor een A, B of Z.
De radiateur met de vulopening meer naar het midden is voor een C.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 juni 2015 09:52 | Aangepast door: Bertbig 
Inderdaad Teto, nu zie ik het! Was me nog niet eerder opgevallen...
In het verplaatsen van de vulopening een soort voortschrijdend inzicht en zijn ze ondanks dat gewoon uitwisselbaar? De frames zijn in grote lijnen immers hetzelfde...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Teto

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 6 juni 2015 09:50 
Ze zijn niet gewoon uitwisselbaar.
Een "C" heeft een smallere tank, daarom zit de vulopening meer naar het midden.
Triumph Tiger 1050 ABS

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Twee radiateurs. Rond en recht kantje; wat is het verschil?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven