Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Sluiting? Rechter stuurhelft brandt door

 
Schrijver Carnax

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 juni 2015 19:47 
Nou ik ben flink bezig geweest met het weer aan de praat krijgen van mijn gestolen en teruggevonden cx.

Nu heb ik er een nieuw contactslot ingezet en het rechter handvat met startknop etc ook vervangen met een 2e hands exemplaar.

Ik zet de motor aan en de stuurhelft brandt door... Bleek dat het slot op de stand "accu" stond, wat het ook wezen mag.

Is dit puur toeval en was die stuurhelft al kapot of heb ik een raar contactslot gemonteerd?

Overigens doet alles het als ik mijn oude stuurhelft monteer en het slot daadwerkelijk op "on" zet.


Alvast bedankt,
Rob

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 juni 2015 21:53 
Effe beginnen bij het begin....
Een CX500 (zAB) slot heeft voor zover ik weet, drie standen. Off, On, P In min of meer gewoon Nederlands is dat Uit, Aan en Parkeer
Is er een ACC en een LOCK op het slot aanwezig, dan heb je een slot voor een Amerikaanse CX500c. Ik moet het nog helemaal nakijken, maar ik denk dat de bedrading van jouw Europese CX500 niet overeenkomt met de bedrading van een Amerikaanse CX500c

En wat is er 'doorgebrand' aan de rechtse schakelset?

Harmony,
Hans.
( het is niet moeilijk, maar soms wel lastig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 13 juni 2015 14:41 
nou hans,

in europa komen ze wel voor de gewone cx'en met stuurslot. mijn eerste was er namelijk 1 met stuurslot (origineel) vanuit frankrijk geimporteert door de 2e eigenaar...

groetjes werner (geen verstand van bedrading)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Carnax

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 juni 2015 17:06 
Nou de aansluiting bij de dodemansknop is weggesmolten.

ik heb nu mijn oude bediening er weer opgezet naar daarvan was de dodemansknop gesloopt.
ik heb nu geen vonk, hoera!

Ga hem wel weer hotwiren, weet ik iig of het door dat nieuwe slot komt

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 juni 2015 18:03 
Ik denk dat het een goede gok is aan te nemen dat het door een slot komt wat niet bij deze motor hoort te zitten.


Harmony
Hans.
( heeft nog geen tijd gehad om e.e.a. goed door te kijken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Carnax

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 juni 2015 01:55 
Inderdaad, als ik em hotwire is het starten lopen!

Eerste testrit nu gehad en hij loopt prachtig, op één detail na; hij weigert stationair te draaien, wat ik ook speel met de afstelling op de carburateur (onderin het midden). Met choke draait ie wel stationair.
Verder ploft ie eigenlijk niet in de uitlaat, totdat ik dus met gas los in het lage toerengebied kom, dan komt er soms een flinke klap uit. Het lijkt me wat met de slechte stationair loop te maken hebben.

In elk geval ben ik superblij! M'n CXje doet het weer! :D

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Sluiting? Rechter stuurhelft brandt door

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ bertus78 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven