Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lampje kilometerteller

 
Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 aug. 2015 18:26 
Vorige week het lampje van de kilometerteller vervangen. Volgens de boeken moet er een 12V3.4W lampje in, maar dat had ik niet meer, wel een 12V5W en dat werkte prima. Gisteren in de Coentunnel zag ik dat het licht in de kilometerteller nagenoeg uit was. Het lampje brandt wel, maar erg zwak en het is geen helder lampje meer, maar lijkt het van binnen wel verzilverd. Misschien te warm geworden??
Iemand een idee??

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 aug. 2015 18:54 
ja dat klopt wordt te warm en dan verglaas hij ook belangrijk is dat je het glas van het lampje niet aanraakt met je vingers het glas word dan vet, dat vet brand in het glas en daardoor kan hij zijn warmte slechter kwijt .
als je een halogeenlampje met je vingers beet pakt word de levensduur van het lampje ernstig bekort
ook een lampje van een radio zaak kan er niet goed tegen van wege de trilling
er zijn speciaal voor werklampen ook bollen met en hamertje er op daar is de wolfram draad anders van en kan daardoor beter tegen trillingen

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 aug. 2015 19:39 
Voor zover ik me kan herinneren : Het lampje wordt te warm waardoor de gloeidraad sneller/meer verdampt dan bij de voorgeschreven waarde. Het 'zilver' is de wolframdamp neerslag op de binnenzijde van het glas. Zie ook het artikel in WikiPedia

Harmony,
Hans.
( die dat ook wel eens heeft gehad )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 aug. 2015 10:48 
Je zou toch denken dat een iets zwaarder lampje ook minder snel warm wordt toch?? Hoe dan ook, ik zal even op jacht naar een lampje met de juiste waarden.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 aug. 2015 11:07 
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=6&topic=13678
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 aug. 2015 15:09 
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat auto- en motorlampjes hetzelfde zijn, maar wat ik zo via de link van JiMi lees, zit er wel degelijk verschil in. Morgen dus maar even naar Motoport.

Schrijver toto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 sept. 2015 22:39 
beetje fröbelen en led-lampje erin doen
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 sept. 2015 23:11 
Vandaag bij Motoport geweest en het probleem uitgelegd. Hij gaf mij een 3W lampje mee, moet goed komen volgens de verkoper.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lampje kilometerteller

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven