Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor houdt even in bij acceleren

 
Schrijver Roger
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 sept. 2015 15:26 
Na het opknappen (@Hans nee dit gaat geen caferacer worden ) van de cx500c zijn de eerste km's weer gemaakt. Nu heb ik de mogelijkheid om a.s. zaterdag mee te doen met een motortraining in de eifel echter zit iets me niet lekker.
Wat is nu het geval: indien ik vanuit stationair goed door accelereer houdt de motor tussen de 5000 en 7000 plots even (en volledig!) in. Dit is niet meer dan pakweg 1 a 2 seconden. Daarna pakt hij vervolgens weer meteen met vol vermogen op. Dit gebeurt alleen indien ik vanuit stationair optrek, ik heb dit op geen ander moment gemerkt. Mag duidelijk zijn dat dit niet handig is indien je net een auto ik wilt halen.

Ik heb reeds een CDI in bestelling (waarvoor dank) maar twijfel nu of het ritje eifel nog handig is.
bedankt alvast voor alle wijze raad

Roger

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 7 sept. 2015 20:11 
Hallo Roger, dat zou de stator kunnen zijn die dit probleem veroorzaakt. Ik zie dat je al een ignitech hebt besteld. Daarmee kan je het probleem van een slechte stator verhelpen zonder het blok te demonteren. Die ignitech komt te laat voor het Eifel weekend vrees ik.
Het kan ook nog iets zijn met de carburatie, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 sept. 2015 22:16 
Ik wed op de stator
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 sept. 2015 13:49 
nee, ik gok toch nog even ergans anders op.
FLoris kan gelijk hebben, maar ik mis wat,,,, de bougied doppen.
Haal weerstanden er eerst uit.

wie gokt er mee?
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 sept. 2015 13:51 
heb je trouwens een vacuem kraan er op zitten? cx500c zeg je.
Daar kan je probleem ook liggen.
Memebraam is dan kapot, en door het gas los te laten, zal het membraam weer even los komen.
Zou het dus ook nog kunnen liggen.
Als het een cx500e cx650e gl500 gl650 is, dan gaat hier mijn gok als eerste naar toe.
Echter bij de cx500c is niet altijd duidelijk welke kraan er op zit........
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Roger
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 sept. 2015 19:05 | Aangepast door: Roger 
Bedankt voor de tips. Bougiedop is helaas bijna gesneuveld, de schroef binnenin komt mt geen mogelijkheid los en is bijna doormidden
De weerstand bij beide doppen zijn niet te meten, waarschijnlijk komt dit door de aanslag op de pennen?

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 8 sept. 2015 19:27 
Nieuwe (andere) doppen monteren en kijken of je probleem weg is lijkt me vrij snel te doen. De weerstand die af-fabriek in de dop zit, is 5K Ohm. Aanslag in de dop zorgt voor nog meer weerstand= slechte vonk.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 sept. 2015 09:10 
Ik heb nog nieuwe doppen liggen honda origineel, maar die zijn prijzig.
Ik heb ook nog imitatie dopjes liggen, en die zijn een stuk goed koper.
En jawel, ook tweede hands.
Voor meer info, marcobecker@zonnet.nl
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html
en daar heb ik de bougie doppen er ook wel tussen staan.
Groetjes marco
Mocht je bougie doppen willen kopen, vanavond ben ik tuis. Ko Maljaars komt bij mij vanavond ook een startmotor halen voor zijn turbo.
Trouwens dit is de man die met zijn CX500 met aan hanger de hele wereld is over gereden. Ik geloof dat hij er 3 jaar mee bezig is geweest.
Eind doel was Japan, honda fabriek.
Beste man zet zich vooral in voor de CX650Turbo, en is ook een hele bekende binnen die club.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Roger
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 sept. 2015 15:49 
Doppen lagen vanmorgen op de mat (hulde voor Roukema) echter zijn dit geen originele NGK's maar namaak. Dit is ook te zien aan de specs: 1 dop meet 1 Kohm de ander 10 Kohm
Gelukkig kon ik bij deze wel makkelijk de weerstand verwijderen. Heb er nu een extra veer in gedaan van een balpen. Neem aan dit ook ok is?
Straks even proefrijden een dan kijken of dit voldoende is voor de eerdere problemen of dat ik moet wachten op de Ignitech.

bedankt voor het meedenken,

Roger

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 sept. 2015 19:27 
Een balpenveertje in de plaats van de weerstand is OK. Ik hoop dat 'ie het goed gaat doen......

Harmony,
Hans.
( blij dat het geen cafe-racer wordt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor houdt even in bij acceleren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven