Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lengte bovenste remleiding Honda CX500 1978

 
Schrijver ThomasS
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 sept. 2015 10:37 | Aangepast door: ThomasS 
Beste CX500 liefhebbers,

Zou iemand de exacte lengte van de bovenste remleiding (van de remcilinder naar de verdeler) van een standaard Honda CX500 (1978) kunnen doorgeven? Ik heb namelijk een setje stalen remleidingen besteld in Engeland: www.wezmoto.co. remleiding

Tijdens monteren kwam ik erachter dat de bovenste kabel net te kort is om bij mijn rempomp te komen. Ik ben een cafe racer aan het bouwen (op basis van een CX500 custom) en heb express de kabels voor een standaard cx500 besteld aangezien ik een veel lager stuur gemonteerd heb (dat lager is dan een origineel standaard CX500 stuur). Ik weet namelijk dat kabels voor een cx500 custom veels te lang zouden zijn. Ik ben nu in discussie met de verkoper, aangezien hij zegt dat het een gemodificeerde motor is en dus niet kan bewijzen dat deze kabel te kort is.

Groet
Honda CX500 Custom-1981

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 sept. 2015 13:59 
Beste Thomas,
Er zijn op de markt 3 lengtes af gegeven.
Voor het cx500 oer model.
Dus dat wordt nog een hele toer.
Wat heb jij dan besteld?

Mocht het nu helemaal niet lukken, dan kan ik altijd nog remleidingen op maat maken.
Met een kleine bij betaling, maak ik hen terplekke (stalflex) opmaat voor je.
Ik neem dan je korte leiding gewoon retour.
Die kan ik wel weer ergens anders op gebruiken.
Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ThomasS
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 sept. 2015 14:19 | Aangepast door: ThomasS 
marcobecker

Marco,
Ik heb de standaard honda cx500 kabels besteld: honda-cx500-1978-standard-3-front-lines.
Zelf heb ik een honda cx500 custom 1981 frame , maar hier heb ik dus een renthal low riser handle bar op gezet die lager is dan een standaard cx500 stuur. De plaatsing van de remverdeler is toch identientiek bij een 500 en 500c? Ik kom 5 cm tekort om bij mijn remcilinder te komen met de nieuwe, geleverde kabel. Deze is overigens 35 cm.

Ik ben dus benieuwd wat de minimale lengte is geweest van de standaard cx500 bovenkabel, aangezien ik vermoed dat de kabel die ik toegestuurd heb gekregen ook te kort zou zijn voor een standaard cx500.

Als ik de remleiding op maat zou willen laten door jou, dan neem ik aan dat ik langs moet komen met de motor? Dit gaat natuurlijk lastig als ik de bovenste remleiding niet gemonteerd krijg ;) Ik kan natuurlijk altijd tijdelijk de oude rubberen bovenleiding monteren. Wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor de inruil?

Groet
Honda CX500 Custom-1981

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 sept. 2015 17:19 
Beste Thomas,
Jij heb het korte model gekregen voor een laag stuur, max verzet 5cm
Die komt het meeste voor in engeland.
Er zijn type's in omloop die 3 gelijke leidingen hebben als het om de lengte gaat.
Ik heb hier ook een CX500 deluxe staan, en daar zit dus minimaal 55cm leiding op.
En dan is er nog een tussen model, lengte van die slang is mij niet zo bekend.

Ja, je moet langs komen zodat ik de leiding op maat kan maken, en ook de nippels juist manier er op zet.
Ik reken alleen de tijd die ik er mee bezig ben.
Vaak nog geen half uur.
Ik reken normaal gesproken 30 euro per uur.
Als de leiding voldoet aan mijn verwachting, dan gaat het gewoon om een omruil. En de tijd dat ik er mee bezig ben.

Verder mail graag via mijn mail adres.
marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marco
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 sept. 2015 11:42 
Die van mij heeft marco becker ook gemaakt. 55 cm. In combinatie met een m-stuur. past perfect

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lengte bovenste remleiding Honda CX500 1978

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven