Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

goede/slechte koppakkingen

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 maart 2004 09:26 | Aangepast door: Floris 
Als ik nieuwe koppakkingen nodig heb, ben ik dan veroordeeld tot origineel Honda? Zijn er goede/slechte vervangingsmerken? Wie heeft wel 'ns een koppakking in korte tijd doorgeblazen? En wat montage betreft: wel of niet insmeren met vloeibare pakking?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 maart 2004 14:49 | Aangepast door: Hans 
Hoi Floris,

in mijn sleutelverleden heb ik al menig koppakking vervangen. Eigenlijk heb ik altijd originele pakkingen gebruikt en nooit problemen gehad.
Vorig jaar een koppakking van mijn woon-werk CX vervangen (origineel Honda natuurlijk) en 'koud' (op advies van de honda dealer monteur)gemonteerd.
Geen enkel probleem tot nu toe (na 23.000 km) gehad.
Ik denk altijd als volgt; als je een niet originele pakking gebruikt en het moet daarna toch opnieuw ben je altijd duurder uit dan met een originele pakking (waarbij je nog kunt reclameren ook!). Immers goed gereedschap is ook duur ook al levert Taiwan ogenschijnlijk dezelfde hulpmiddelen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 maart 2004 17:56 
Vandaag een pakkingsetje gescoord op de Vehikel voor maar 20 EURO. Is van het merk Vesrah dus we zullen wel zien. Eerdere pakkingsets heb ik besteld bij POLO in Duitsland voor ongeveer 40 euro inclusief verzendkosten. Daar heb je bij de dealer nog niet de verpakking voor.....Tot nog toe geen slechte ervaringen met de imitatiespullen.
PS: Het originele Part Manual van de CX gaat dit jaar op de Vehikel weg voor het "luttele" bedrag van 50 EURO.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 maart 2004 19:32 
koppakkingen waren vroeger van bladkoper met asbest er tussen deze smeerde je in met motorolie voor montage,heden zijn ze van een soort asbest maar milieu vriendelijk deze monteer je droog dan kunnen ze niet vast gaan zitten.
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 maart 2004 22:09 
Ja Jan,

en dan had je ook nog klingerit-pakkingen. Kopervlechtdraad met grafiet en een soort asbest of zoiets er in geperst. Voorzien bij de cylinderboringen van een metalen rand.
Nadeel was wel dat het door het verbrandingsproces langzaam verkruimelde.
Die pakkingen kon je overigens wel zelf maken.
Bij de montage kwam er verder niets aan te pas; dus 'droog' monteren.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 goede/slechte koppakkingen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven