Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Rotor puller

 
Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 nov. 2015 11:36 
Geachte lezers,
Ik ben bij het restaureren van onze CX500B toe aan het demonteren van de rotor maar ik heb natuurlijk niet het speciale tooltje; de zogenaamde rotor-puller (service manual hoofdstuk 8-3).
Nu begrijp ik dat het eigenlijk alleen maar een draadeind is met een handvat maar wat voor schroefdraad zit er nu in die rotor?
Als ik dat weet kan ik dat waarschijnlijk wel draaien. Iemand die me verder kan helpen?

Groet,

Paul
Sleutelclubhouten.nl
Vriendelijkereiziger

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 nov. 2015 12:14 
M20 x 1.5

Zelfde als oliefilter bout, al zou ik die zeker niet gebruiken. En subaru aftapplug. Die is wel te kort, maar kan je een rondel opzetten.

Of die bout gaan kopen Ik heb die in een doe het zelf zaak gevonden voor een euro.

Succes

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 nov. 2015 12:33 
Waar was de voorwielas ook al weer voor?
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 nov. 2015 12:41 
voor de ventilator.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 nov. 2015 15:48 
Boterkoek
Hoi hoi,

Hartelijk dank boterkoek, daar kan ik weer mee verder.

Groet,
Paul
Vriendelijkereiziger

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 12 nov. 2015 16:13 | Aangepast door: MAST 
JiMi's website (even iets naar beneden scrollen)
Hier kan je ook iets terugvinden over het verwijderen van de rotor en met welke bout.
Ik heb er zelf een keer de bout van het oliefilter voor gebruikt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 nov. 2015 20:47 
Bedankt allemaal jongens!
Vooral die site van JiMi is een gouden hulpmiddel!

Ik kan weer verder.

Groet,

Paul
Vriendelijkereiziger

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 nov. 2015 16:43 
Ha, bout gevonden bij de plaatselijke landbouw winkel, persluchtsleutel erop en vroem, los was het zaakje. Nogmaals bedankt!

Groet,

Paul
Vriendelijkereiziger

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 nov. 2015 10:22 
Mag ik jimmi ook bedanken, bout is dus te koop bij w&o in veenendaal. Laat ik daar regelmatig langs rijden.
Dankzij zijn mooie foto's en duidelijke internet site kwam ik daar achter.
Ik krijg regelmatig de vraag of ze een bout mogen lenen van me, ik zeg altijd nee. Als ik nu weet waar ik ze zo op kan pikken, dan kan ik hier ook wat makkelijker in zijn.
Nog bedank heren.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 nov. 2015 21:10 
Die maat bouten wordt voor van alles gebruikt....... ik vond mijn eigen exemplaar - dacht ik - geheel onverwacht op de garagevloer. Hoe kan dat, niet gebruikt, wie heeft er aan m'n spullen gezeten ?? Eerst maar weer op z'n plaats leggen - huh ? Ligt er nog? Heb ik er twee?

Na enig puzzelen bleek die 2e bij de fietsdrager van de auto te horen, klembout op de kogel trekhaak en waarschijnlijk als los onderdeeel te koop. Zelfde maat wordt ook gebruikt voor o.a. wielbouten vrachtwagens.

Plezier, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Rotor puller

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven