Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Iemand ervaring met DELO accu's van Louis

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 nov. 2015 21:55 
Heeft iemand ervaring met DELO accu's van Louis?
Ben benieuwd naar de meningen.
Er staat er hier een voor 29,95 (beoordeeld als "Top im Test")
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 24 nov. 2015 22:24 | Aangepast door: MAST 
Geen idee, maar de Saito kom je volgens mij vaker tegen. En die is nog goedkoper bij Louis!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 nov. 2015 22:34 
Kan nooit veel zijn, dacht ik. Gezien de lage prijs. Maar nu je het hier toch neerzet ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen met de Saito.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 nov. 2015 23:52 | Aangepast door: brinkcx 
Nou, ik rij met Saito in de CX, goed genoeg maar ik rij niet echt veel (paar duizend km/jaar). Vermakelijk is wel dat wanneer je bij Louis in de winkel een Saito koopt ze altijd komen vertellen dat hun eigen DELO beter is. Zal best, maar als ik met een Saito van 25 Euro (vaak in de aanbieding) jarenlang kan rijden is dat mooi genoeg. Wel in de winterstop zo nu en dan eens aan een goede lader.

De Saito (onderhoudsvrij) in de PC800 heb ik wel al na een goed jaar moeten vervangen (te weinig capaciteit over) maar accu vind ik eigenlijk te klein (minder dan die van de CX!) en de uitkomende was ook mishandeld door problemen met de regelaar en de bekabeling.

Kortom, als de rest van het elektriek goed in orde is en netjes bijhouden is een Saito in de CX voor mij prima.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 nov. 2015 09:15 
Ik heb de saito ooit eens in een cx500c gezet.
Binnen twee maanden was die kapot.
Ik zal dan wel peg hebben gehad.
Van af die dag gebruik ik alleen nog maar varta. Wil je nog beter, dan yuasa monteren.

Toch wil ik benadrukken dat goedkoper niet altijd slechter hoeft te zijn. Er kunnen meer factoren een rol spelen waardoor een accu niet lang leeft. De grap is wel dat in dezelfde cx500c nog steeds de varta accu naar behoren werkt. We zijn nu 2 jaar verder.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 nov. 2015 21:09 
Bedankt. Het is de DELO geworden, vooral omdat ik ergens een testuitslag las waarin de DELO het had gewonnen van de Varta, mijn huidige accu. Moet wel zeggen dat die het ondertussen ook al 4 jaar doet, maar er steeds langer over lijkt te doen om op te laden a/d lader.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 nov. 2015 14:51 
2 jaar voor een motofiets accu is normaal.
Als hij langer mee gaat, dan is dat mee genomen.
4 jaar is top,
de meeste halen dat niet, ook niet met druppel lader.
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Iemand ervaring met DELO accu's van Louis

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Joep ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven