Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor afstellen met open kelken en open dempers.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 dec. 2015 12:42 
Op mijn motor heb ik open kelken en open uitlaten.
Logischerwijs moet er nu e.e.a. afgesteld worden.
Aangezien ik bijna alles zelf gedaan heb aan de motor, wil ik dit ook eerst zelf proberen.

Wie kan mij helpen aan een goed stappenplan?

Dit is hetgeen ik zo weet:
Checken van de bougies op kleur
Lekkende uitlaat? (geen idee hoe ik dit moet checken)
Vervuiling in de carburateur (kan ik nog een keer nalopen)
De membramen in de carbarateurs (nog uit te zoeken hoe ik deze precies schoonmaak)
Aanzuigrubbers lek, deze heb ik al omwikkeld met vulkaniserende tape en isolatietape.

Hebben jullie nog meer ideeën en dan ook de uitleg hoe ik het uit moet voeren?

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 dec. 2015 16:01 
Even een kleine update.
Ik heb de bougies eruit gehaald, 1 was wittig en de andere zwart.
Ik heb ze schoongemaakt en wil er eerste een keer een eind mee rijden, kijken hoe het dan gaat.

Lekkende uitlaat heb ik niet echt kunnen ontdekken, maar zou ook niet weten hoe.
Membraam van de linker carburateur heb ik er uit gehad, deze leek wel een beetje versleten, zaten wat slijtplekken op.
Die andere kan ik zo niet bij, dan moet ik de carburateur eraf halen.

Hij loopt nu al wel minder slecht. Dus wellicht de carburateurs een keer goed schoonmaken en een stuk rijden.

Oh ja, ik had er al 80/120 sproeiers in gezet.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 dec. 2015 17:24 
In je andere post lees ik dat hij wat "sputtert" en knalt, maar wat is het sputteren? leg het uit. Maar ok, volgens mij: kan liggen aan membraam of vuile carbu volgens mij (stationair sproeiers de mini mini gaatjes) Zeker als die "backfired" dus echt lucht uitduwt uit de kelken. Dus wat moet je dan kuisen: Aan onderkant van de gasklep vd carbu die naar je cylinder gaat zie je drie miniscuule gaatjes. Die lopen door naar de bovenkant van de carbu en ook naar het gaatje dat onder de rubberen dop zit naast de twee sproeiers. Goed doorblazen en met carbu reiniger reinigen.

Membraam kan je bij wijze van "deleten" maar hoeft niet, kan je ook gewoon vervangen. Dat rubberen O ringetje dat je erachter vind kan je vervangen door een rond rubbertje zonder gat in het midden. Dus geen O ring Je kan een grote O ring kopen in een doe het zelver en daar een stukje afknippen en in de plaats steken. Dan moet je de carbu wel iets rijker zetten.

Uitlaat lek. Kijk bij de aansluitingen en kijk of je geen roetvorming ziet of uitlaatstoffen die via daar naar buiten komen.

Sproeiers 90-120, de mijne loopt er perfect mee.

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 dec. 2015 18:42 
Ik heb mijn uitlaten zelf gemaakt die lopen uit op 70mm dempers van arrow met sportfilters en loopt inderdaad ook op 90 / 120 mooi was bij mij deels ook schroefjes aan onderkant van carb afstellen helemaal in draaien en uitdraaien als aangegeven peters handboek . Geloof 1.5 draai . Daarnaast alles goed schoonmaken handig had na al mn geprobeerd namelijk een flink zwarte carb aan binnenkant

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 dec. 2015 09:51 
1,78 maal uitdraaien, ik doe altijd 2 slagen van 360 graden.

Dan lees ik dat 1 bougie mooi wit is. Dat hoeft niet meteen slecht te zijn. Kan zijn dat dit goede uitgang kan zijn in het afstellen.

Zwarte bougie.......... Nee niet raadzaam. Hier is een probleem.
Kan het zijn dat sproeiers verkeerd om zitten?
Bougie doppen de weerstanden er uit halen.

Omdat het verschil zo groot is ga ik er van uit dat er een echt probleem zit aan één kant.
Let op, sproeier bezitting van 80/120 kan verkeerd zijn. In veel gevallen kan het goed gaan, persoonlijk bij mijn cx500e ging dat dus verkeerd. Door de grote pedaal emmers en langere uitlaat pijpen ging het helemaal mis. Ik kon weer terug naar 78/112 ( vervuiling carbs 1e opstelling bleek achter af het probleem te zijn)

Dan de mem bramen in de carburateurs. Ik lees daar veel over. En ik verneem dat daar veel storingen uit voort kunnen komen. Althans dat beschrijft men. Mijn ervaring is dat hier nooit grote problemen kunnen ontstaan. Dit membraam werkt alleen bij afremmen op de motor, en voor komt klapperen in de uitlaat. Ik heb vele gezien waar er een gat in zat, en of vast zat. Weinig tot geen probleem tijdens het rijden. Nu komt het veel Amerikaanse modellen hebben het membraam er in zitten, maar het kanaal er achter is geblokkeerd met een kogeltje. Dus de werking hiervan is door honda uitgeschakeld.
Dus dat houd in dat de werking weinig invloed kan hebben op het rijden. Wel als je net zo als ik een mieren neuker bent, en de puntje op de i wilt hebben, dan maak je alles schoon, en monteer je natuurlijk nieuwe mem bramen. Dus richt je niet al te veel op deze mem bramen, liever eerst alles goed schoon maken, en haal alle sproeier er uit. Ook die vaste sproeiers die je wel ziet zitten, maar er niet uit kunt krijgen omdat ze geperst zijn. Je hebt dan Amerikaans carbs. Daar gaat momenteel veel fout mee. Je moet die sproeiers er echt uit zien te krijgen om het schoon te maken.
Dat is eerste wat je moet doen om uit te zoeken waar het probleem zit. Voor mij persoonlijk blijkt dit sproeiertje vaak het probleem te zijn. Ik kan het op lossen, en als je durf hebt, en zelf het gereedschap hebt, dan boor je hem uit ongeveer 5mm die. Max 8mm.
Dan tap je er schroef draad in. M3 boutje er in, Moertje op m3 boutje, en trekken maar. Ik stook carbs wel even warm tot 80 graden.
En dan alles schoon maken maar....

Dus...... groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 dec. 2015 18:21 
Weerstanden zijn er al uit.
Membramen laat ik even voor wat ze zijn.
Sproeiers zitten 100% goed.
Ik zal de carbs een keer goed schoonmaken, is al weer een half jaar geleden.
Zal dan ook direct de sproeiers meenemen.

En met sputteren bedoel ik dat ie niet goed op toeren wil komen.
Niet als in verzuipen, maar echt slecht lopen.

Eerst bovenstaande eens uitvoeren en dan verder kijken.
Bedankt voor de tips.

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 dec. 2015 20:17 
Toch alles maar ff snel schoon gemaakt.
Heb ook die stelschroeven beide hetzelfde gezet, stonden totaal verschillend.
Wat is precies de werking hiervan?
Dus wat gebeurt er bij een slag meer of minder?

Ik zal komende week de verzekering e.d regelen, dan kan ik er een keer een stuk mee rijden, kijken wat ie dan doet.

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 dec. 2015 20:34 
Wat mij opvalt als ik via de kelken in mijn carbs kijk is dat ik de zuiger in de carburateurs iets omhoog zie staan en daardoor de gasnaald zie.
Hoort dit zo of zit er iets niet goed van binnen?

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 dec. 2015 21:28 
Met afstellen van die onderste schroeven heb ik bij mij de kleur op de bougies goed gekregen . Dus zal vast iets te maken hebben met rijker stellen . De iets wat ruimte heb ik ook volgens mij kan hij ook niet lager puur Door de vorm van de houder en de tunnel van de carb.

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 dec. 2015 21:28 
Maar loopt hij nou beter ? Stationair

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 dec. 2015 19:16 
Ik heb het idee dat hij beter start en ik hem nu ook lopend kan houden met de choke.
Rijden heb ik er nog niet mee gedaan.

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 dec. 2015 10:45 
zou je haast zeggen dat je mengsel te arm is

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 dec. 2015 10:46 
De kans is groot ja.
Maar ik weet nu niet precies hoe ik de carbs af moet stellen met grotere sproeier erin.

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 10 dec. 2015 11:37 | Aangepast door: MAST 

Afstellen van CX/GL carburateurs.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 dec. 2015 11:58 
ma ar dit gaat meer om het synchroom stellen toch ? dacht dat mengsel afstellen voornamelijk met sproeier maten gaat

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor afstellen met open kelken en open dempers.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven