Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remmen slecht, stalen remleidingen

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver borisz
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 12 dec. 2015 12:33 | Aangepast door: borisz 
Kijk ook eens op melvin.de daar haal ik mijn remleidingen.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 3 jan. 2016 10:23 
@jottum,

Hoe heb jij ze zelf gemaakt dan?
Ben daar wel benieuwd naar.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 3 jan. 2016 19:41 | Aangepast door: Jottum 
Je kunt de spullen los kopen. Slang en banjoringen.
rem
Als je twee leidingen direct van de pomp doet heb je kom je uit met drie ringen met kleine bocht en één rechte uitvoering (is ook goedkoper). De ringen monteer je als knelfitting. Dit is wat je nodig hebt:
rem
Het koperen ringetje friemel je tussen de teflon leiding en de stalen mantel (oppassen voor je vingers), zover als mogelijk. Ik gebruik dan een kunststof hamertje erbij.
rem
Dan de banjoring er in steken en de wartel aandraaien met de stalen mantel er tussen, heel strak. Het schroefdraad moet helemaal in de wartel verdwijnen.
rem
En voila, klaar is Kees!
rem
Ik heb mijn spullen bij Roukama vandaan maar andere onderdelenzaken hebben vast ook wel de onderdelen.
Met het werken aan remmen werk ik altijd schoon en nauwkeurig, dit heeft bij mij nooit problemen gegeven. Als de boel gemonteerd en ontlucht is knijp ik achterlijk hard in de rem en inspecteer ik of er ook maar iets lekt. Als dit het geval is dan moet je de wartel verder aandraaien.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remmen slecht, stalen remleidingen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven