Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vreemd probleem met rechter cilinder (loopt op choke wel, zonder choke niet)

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 dec. 2015 13:13 
Vandaag weer eens een beetje aan het hannissen geweest.

Ik heb al eerder gemerkt dat de rechter cilinder bij stationair niet meedoet.
Heb begrepen dat dit wel vaker zo is en na een stukje rijden dat hij dan wel mee doet (is dit zo?)
Ook het ik een soort van backfire uit mijn rechter carburateur.

Nu heb ik vandaag het volgende ontdekt:
Als ik de motor op choke laat draaien, dan draait ie ca 2000 rpm en doet te rechter cilinder mee.
Dit heb ik gecheckt door de bougiedop van de linker cilinder eraf te trekken, de motor bleef toen lopen.
Als ik de choke eraf doe en handmatig 2000 rpm draai dan slaat de motor af als ik de rechter bougiedop eraf trek.

Wat kan dit zijn?
Ik heb de bougies schoongemaakt, en ook een keer verwisseld tussen links en rechts.
Ik heb de gehele carburateur schoongemaakt, alle kanalen doorgespoten, maar niet het membraam schoon kunnen maken van de rechter carb, want daar kan ik niet bij.

Gevoelsmatig heeft het wat met het brandstof mengsel te maken, aangezien de rechter cilinder wel mee doet als de choke aan staat.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën en inzichten.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 19 dec. 2015 14:02 
Als je de rechter bougiedop eraf haalt en de motor slaat af, dan doet links niet of niet voldoende mee.
Het lijkt mij een brandstof/lucht gerelateerd probleem. Maar wat precies, geen idee?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 dec. 2015 16:08 
Volgens mij zit je nog steeds met vuil in je carbu

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 dec. 2015 17:00 
kijk eens of er iemand in de omgeving een setje carburateurs heeft liggen met twee aanzuigbuizen.
En kijk dan wat er gebeurd.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 dec. 2015 17:48 
hoe zijn de rubbers van de carburateurs er aan toe (zit er geen scheur of lek in)want wat Mast zegt een benzine of luchtmengselprobleem levert bij benadering hetzelfde probleem op
maar het blijft altijd heel erg moeilijk om op afstand een diagnose te stellen want er zijn zoveel andere dingen die als je er bij staat toch hun eigen probleem meebrengen. Dus wat Andre zegt probeer eerst eens een ander setje carbs.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 dec. 2015 18:59 
Dat door blazen heb je hoop ik niet met erg veel druk gedaan want dan zal het rubertje waar je niet bij kon nu wel kapot/gescheurd zijn en moet je als nog het spul loshalen ook kan het zo zijn dat je met de luchtdruk het rubber-dopje onder de hoofdsproeier in de vlotterbak heb gespoten dan moet het spul dus ook uit elkaar maar dan kun je ze wel gelijk goed schoonmaken en controleren
Zijn de weerstanden uit de bougie-doppen en vervangen door een veer???wanneer die er nog inzitten is je vonk niet sterk genoeg
gr Arnold

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 dec. 2015 19:04 | Aangepast door: Hansv 
Mijn idee: slechte vonk bij de rechter cilinder. Zijn de bougie doppen al nagekeken , en zijn de weerstanden verruild voor een veer o.i.d. ?

<edit> zit ik dit verhaal te typen, heeft Arnold hetzelfde idee... </edit>

Harmony,
Hans,.
( die dacht zo iets een tijd geleden ook al te hebben gelezen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 dec. 2015 20:50 
Ik had wat scheuren in de aanzuigrubber gevonden en er toen vulkaniserende tape en daarna isolatietape omheen gewikkeld.
Naar mijn mening zijn ze dicht.

Maar als iemand in de buurt van Veenendaal een setje carbs en aanzuigbuizen heeft liggen dan wil ik het wel een keer proberen.

Weerstanden zijn al vervangen door veren.
Het kan zijn dat de veren niet hetzelfde zijn, kan dat nog verschil maken?

Kan ik ook de bobines omdraaien om te testen?

En heeft iemand een tip om het membraan op de rechter carb open te krijgen?

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 dec. 2015 23:07 
Om er tussen te komen met een bitje en een tang dat je er tussen komt is beetje prutsen maar moet.kunnen lijkt me

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 dec. 2015 23:08 
Dat heb ik al geprobeerd.
Ik moet veel druk zetten en dat lukt niet.
Krijg de schroeven niet los.

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 dec. 2015 09:42 
Bij echte moeilijke boutjes wil ik ook nog wel eens eerst wat kruipolie doen even inwerken en dan zonder bitje met tang . Ideaal een punt tang op het kopje dan kan je net wat meer kracht zetten zonder dat je er uit schiet

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 20 dec. 2015 21:22 
Of de rubbers van de aanzuigbuien lekken kun je controleren door een spuitbus met startpilot of een ander brandbaar drijfgas op de rubbers te spuiten als hij stationair draait of bij een gelijkblijvend toeren tal even het toerental iets hoger stellen als je er dan op spuit en het toerental veranderd dan weet je dat hij dus valse lucht aanzuigd
zitten de o-ringen gemonteerd tussen de aanzugbuis en de cilinder ????

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 dec. 2015 10:08 
had je na het schoon maken nog twee bronskleurige onderdelen in de carbs zitten?
Sproeiers die je er niet uit kreeg omdat daar geen sleuf voor een platte schroevendraaier in zit?
Klopt dat? zaten die er nog in?
Als dat zo is, dan zit daar onder je probleem.
Groetjes marco.
meer info mailen naar: marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 dec. 2015 20:28 
Ja volgens mij wel.
Hoe krijg ik die er uit dan?

Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 30 jan. 2016 17:22 
Hmm.....
Nog steeds het probleem met de rechter carb.
Vandaag eens een klein beetje remmenreiniger erin gespoten toen de motor liep.
Het toerental liep direct op.
Ligt dus echt aan de carb. Waarschijnlijk de sproeiers.

Wat kan ik doen om de carb echt goed schoon te krijgen?
Hoe krijg ik echt alle onderdelen eruit?

Wie heeft een idee?
Als ik het niet op kan lossen ga ik andere carburateurs proberen.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vreemd probleem met rechter cilinder (loopt op choke wel, zonder choke niet)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven