Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Poedercoating

 
Schrijver Satria
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 dec. 2015 13:46 
Beste mensen

Heeft iemand al eens het blok van de cx gepoedercoat. Zo ja wat zijn hier de bevindingen van, ivm de hoge temp van het blok?
Satria

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 dec. 2015 16:25 
Ik heb er inderdaad over na zitten denken . Alleen poedercoat is een laagje dus met vastzetten van moeren en of bouten heb je kans dat er een stukje afspat . Daarom heb ik 2 componenten gespoten . Ook goed tegen hitte bestendig en mocht er ergens wat afgaan is het gemakkelijker herstellen

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 21 dec. 2015 08:16 
ik heb eens een blok donkerblauw gespoten, gewoon met een spuitbus van mijn golfje (die ik ondertussen niet meer had) en dat ging gewoon goed, ja ik heb hem gespoten toen het blok gewoon in de motor hing hahaha

groetjes werner ( het voordeel van een ratbike)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 dec. 2015 12:24 
Je kunt het blok gewoon spuiten met velgenspray van motip.
Zie mijn you tube filmpjes.

Ik houd het even bij 1 filmpje.
Er staan er nog veel meer op.
Kijk er maar naar.

Dan het poedercoaten.
Ik ben nu net bezig met velgen, en frame delen.
Dus 2016 januari ga ik daarmee beginnen.
En het blok, nee dat doe ik nog even niet.
Maar ik zou er wel eentje willen laten doen.
Het probleem zit hem in het zandstralen en hoe je hem aan bied.
Ik zou zelf het blok leeg halen, en dan weer alle buitenkant zichtbare blok delen met enkel boutjes weer monteren.
Dan het hele blok laten zandstralen. en gelijk in een keer poedercoaten.
Haal dus al je pakkingen, rubbers, en wat dan ook uit het blok, maar ook de zuigers, versnellingsbak, krukas en ga zo maar door. Dus een lege huis inleveren.
Denk er aan, alles moet vet vrij zijn, ook als het blok 200 graden wordt, dan moet dat dus droog blijven, er mag dus geen vet uit lopen.
Ga voor een drie laags poedercoating. Dus primer, kleur, en een blanke top laag.
en dat gaat er wel heel mooi uitzien dan.

Ik zelf laat het waarschijnlijk ook in 2016 doen, en mocht dat binnen een bepaald bedrag vallen, dan kan ik dat gelijk voor meerdere aantallen gaan doen.
Dus ik ben benieuwd.
Ik hoop dat 2016 een top jaar gaat worden.

Hier trouwens de eerste poedercoat onderdelen die ik aan bied op marktplaats.
gepoedercoate waterpijp grijs
gepoedercoate waterpijp zwart

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 dec. 2015 01:36 | Aangepast door: Wtuinman 
Op wat voor een basis is de Velgen spray . Want het moet natuurlijk wel bestendig zijn tegen chemicaliën in benzine en olie etc
Denk hierbij aan doffe plekken waar benzine je blok perongeluk heeft geraakt . .
Dan zou inderdaad poedercoat of 2k handiger zijn ik heb spraymax gebruikt hier zit in de spuitbus een ampul met de reactor die je van onder kan breken waarna je het moet schudden tot het gemengd is
. Ook spuit hij tot op het laatst zonder spetteren,
en heb je een mooie verneveling , net als uit een pistool een streep zegmaar ben zelf opgeleid als meubelspuiter en was in eerste instantie critisch maar aangenaam verrast . Ook is deze optie prima goed bestendig en rekt het mee met uitzetten van metaal bij warmer wordend motorblok .

Wel heb ik eerst een primer gebruikt . Ook 2k en de onderdelen heb ik gestraald hiervoor ,
voor de hechting schuren zou ook kunnen maar stralen kom je net meer in
sommige plaatsen.

Verder zijn er zoals je leest meerder wegen naar Rome . Laat je goed informeren over voor en na delen van elke optie. Zodat je er lang van kan genieten

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 dec. 2015 15:45 
K2 lakken zijn de beste, echter duus, en voor veel mensen moielijk te verwerken.
Nu komt het, de velgenspray, en blanke lak worden wel dof van benzine. Maar als de gespoten delen twee weken in de zon hebben gestaan, kan het lak werk best een hoop hebben.
motip zwart hier in het slechts. Deze kan bijna niet hebben.
Motip blanke lak, gewone blanke lak die ik samen met de primer en velgens spray gebruik zijn hitte bestendig genoeg. Kunnen heel veel hebben. Blok komt bij de uitlaat poort op uitzonderlijke hete dag rond de 120 graden. Velgen spray, en blanke lak kan dat hebben.

Dan weer de benzine. Bij mij wil de carburateur nog wel eens over stromen, zo lekker over het net gespoten blok. Ja, ik vlk dan gelijk.
Achter af gezien valt de schade eigenlijk altijd erg mee. Een beetje siliconen spray is dan een oplossing.
Dus blanke motip lak kan heel veel hebben. Bij los weken in benzine moet je al gouw rekeken op meer dan 24 uur in vreten voordat het los komt.
Ik maak nog wel eens wat schoon in thinner, benzine, en andere oplos troep. Blanke lak van motip kan echt heel veel hebben.

Opmerking, Honda silverwing motorfietsen hebben heel veel lak schade op de tank. Ook honda had het niet voor elkaar. Vooral de bordoux rode metalic uitvoering heeft eigenlijk altijd wel wat benzine strepen over de tank.
Dus ook daar was het niet 100%.

Dus, hoe ver wil men gaan? K2 lakken hebben mijn voorkeur, maar zijn mij net te moeilijk en tijd rovend om te gebruiken.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 dec. 2015 17:56 | Aangepast door: Wtuinman 
Ja das natuurlijk ook waar . Ik heb in verleden ook wel motip hamerslag op terpentine basis afgelakt met 2k spraymax dit gaat goed
mits je wel de motip een paar weken of dagen als het warmer is laat uitzweten . Daarna goed ontvetten en dan is er niks aan de hand . Heb je In ieder geval de bescherming regen chemicaliën . Enige nadeel is busje 2k is 20 tot 30 euro . Kan je wel boel mee lakken maar met deze methode zijn de kosten beperkt

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 dec. 2015 09:11 
Ik zelf ga vermoedelijk binnen kort wel een blok laten poeder coaten.
Ik heb er een staan die ik wel aan wil pakken.
Frame, velgen en nog meer onderdelen laat ik al poeder coaten.
Ik zit er aan te denken om een blok klaar te maken, dus leeg te halen, en dan weer in elkaar te zetten.
Dus alleen de buiten kant zeg maar.
EN dat laat ik in zijn geheel zandstralen, en dan 3 lagen coaten metallic grijs.
En ik stop gaten dus niet eens af. Zand kan gewoon het blok in, en later zal ik dan alles uitkuisen.
We gaan het gewoon proberen.
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Satria
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 jan. 2016 15:43 
Beste Marco

Ik heb besloten om het blok te poeder coaten, ik heb goede ervaringen met het frame, wielen en balhoofdplaten. Dus ik ga nu ook het motorblok laten doen. Ik heb overleg gehad met de des betreffende persoon, en die zegt ook, het blok leeg halen en weer in elkaar zetten. Als ik hem zou laten of zelf zou spuiten met 2k lak dan ben ik zeker zo duur uit, als het al niet meer is. Maar om een lang verhaal kort te maken, jij hebt ervaring met het leeg halen van dit motorblok, kan jij mij hier in op weg helpen, voor dat ik de mist inga en onnodige schade veroorzaak svp.

Mvg:René
Satria

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 jan. 2016 17:29 
Hier een gepoedercoat CX blok: klik.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Poedercoating

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven