Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Een vonkende vraag.

 
Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 dec. 2015 12:48 | Aangepast door: pjotter 
hola amigos

Ik heb een nieuwe accu nodig voor mijn CX. Ik weet, ik kan ze overal bestellen in elke prijsklasse. de 1 beter dan de ander.
Maar wat ik weten wil is of iemand in het bezit is, of ervaring heeft met GEL accu's. Weet ook niet of het mogelijk is om mijn zuur accu te vervangen voor een onderhouds vrije gel accu.

wie o wie weet meer.

Adiõs Pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 dec. 2015 18:48 | Aangepast door: MAST 
Ik heb er geen ervaring mee. Een gel accu is ongeveer 100€ duurder als een "gewone" loodaccu.
Theoretisch gaat een gel accu iets langer mee en is beter bestand tegen diep ontladen.
100€ is ongeveer 3 "gewone" accu's.
Tenzij je de accu ondersteboven of liggend wil monteren( café racers) zou ik geen gel accu kiezen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 dec. 2015 19:12 
Ik denk dat je het verwart met een lithium batterij marcel. Die zijn idd zeker 100€ duurder dan een loodaccu.

Ik ben toevallig net zelf op zoek naar een gel batterij. Motobatt al veel goede ervaringen over gelezen.

http://www.motomoto.nl/mm/en/motobatt/23-motobatt-mbtx14au-gel-battery.html

64,20 euro. Valt goed mee vind ik.

Schrijver FransNillesen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 dec. 2015 22:23 
Ik heb een paar maanden geleden een gel accu aangeschaft bij Polo in Kleve Duitsland voor de custom van mijn vrouw.
Kostte €69,95 tegenover € 39,95 voor een gewone accu.
Wel een accu inleveren anders betaal je nog statiegeld bij.
Bevalt tot nu toe goed.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 30 dec. 2015 22:48 
Kijk, zo leer ik ook nog iets.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 dec. 2015 15:21 
Gel accu:
Er is een probleem aan het ontstaan.
Onze accuspanning is niet mooi, en soms ook wat te hoog. Zit te veel rimpel in de spanning.

Velen stappen over op een nieuwe gel accu.
Echter ik krijg via de mail veel vragen over waarom die accu juist snel de geest geeft.
Dus bij mij persoonlijk is nu het beeld ontstaan dat een gel accu niet geschikt is voor onze CX/GL.

Mijn gevoel zegt dat je beter een lood accu kunt kopen, tegen de goedkope prijs, hem eventueel 3x op tijd kan vervangen, dan 1 dure gel accu die bij vele na drie maanden of een half jaar ook kapot blijkt te gaan. (en dat willen ze dan niet geloven, en gaan storing zoeken)
Dus zeg het maar, wat is je keuze, een onbeproefd item uitproberen, en ja dat doe ik ook, en ja ik val ook op mijn bek, of je neemt iets betrouwbaars, waarvan we weten dat het goedkoper is, en we weten er mee te werken.

Ik weet niet wat uw keuze zal zijn, maar ik denk dat onze CX/GL wel een keuze kan maken voor u.
Sorry, ik kan er niet aan doen als ik wat negatief over kom, maar ik krijg er de laatste tijd wel veel mail over die gel accu.
Dus ik persoonlijk kies liever voor een ouderwetse goedkope betrouwbare lood accu met zuur.

Wel is het zo dat ik juist de POSITIEVE ERVARINGEN hier ook wil zien, maar die lees ik hier niet zo veel.
Dus als je ervaring POSITIEF is, en de gel accu zit er al langer in dan 7 maanden, dan heeel graag hieronder vermelden.
Dan kan iemand namelijk hiermee mijn bevinden ontkrachten, en dat stel ik zeer op prijs.

Groetjes Marco
gelukkig nieuw jaar.
en nog vele kilo meters.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 dec. 2015 16:44 
ik heb met deze onderstaande accu zeer goede ervaring gaat 2016 zijn derde jaar in
bij mij vergat ik wel eens het parkeer licht van de motor gevolg lege accu lood accu.s kunnen daar niet tegen zie onderstaande link

http://www.motomoto.nl/mm/nl/motobatt/23-motobatt-mbtx14au-gel-accu.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 dec. 2015 19:19 
Bedankt Jan, ik heb er één besteld, om dat eens uit te proberen, lijkt me een prima accu voor de Turbo.
Korting èn gratis verzenden, het kan niet op.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver udent

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 jan. 2016 11:12 
ik rijdt al weer 3 jaar op gel accu in de africa twin, bevalt uitstekend, Gr Theo.,
theo cx ds

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 jan. 2016 21:49 
@ theo.
udent:
ik rijdt al weer 3 jaar op gel accu in de africa twin



Snap ik heel goed, Mijn Yamaha Tenere doet het ook al een paar jaar op een gel accu en dat werkt prima,
maar dit zijn ook ander soort motoren dan een CX. Is voor de cx is dit denk ik
niet de oplossing.

@ marco.

Bericht is duidelijk, iets waar ik wat mee kan. Heb er na 3 jaar de spaanse accu uit gehaald omdat hij op was.
Ga dus maar weer voor een gewone lood accu.
Nu ff zoeken welke ik neem. Heb een Varta gevonden en een Yuasa. Doen volgens mij voor elkaar niet onder....
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Een vonkende vraag.

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven