Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Een vonkende vraag.

 
Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 dec. 2015 12:48 | Aangepast door: pjotter 
hola amigos

Ik heb een nieuwe accu nodig voor mijn CX. Ik weet, ik kan ze overal bestellen in elke prijsklasse. de 1 beter dan de ander.
Maar wat ik weten wil is of iemand in het bezit is, of ervaring heeft met GEL accu's. Weet ook niet of het mogelijk is om mijn zuur accu te vervangen voor een onderhouds vrije gel accu.

wie o wie weet meer.

Adiõs Pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 dec. 2015 18:48 | Aangepast door: MAST 
Ik heb er geen ervaring mee. Een gel accu is ongeveer 100€ duurder als een "gewone" loodaccu.
Theoretisch gaat een gel accu iets langer mee en is beter bestand tegen diep ontladen.
100€ is ongeveer 3 "gewone" accu's.
Tenzij je de accu ondersteboven of liggend wil monteren( café racers) zou ik geen gel accu kiezen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 dec. 2015 19:12 
Ik denk dat je het verwart met een lithium batterij marcel. Die zijn idd zeker 100€ duurder dan een loodaccu.

Ik ben toevallig net zelf op zoek naar een gel batterij. Motobatt al veel goede ervaringen over gelezen.

http://www.motomoto.nl/mm/en/motobatt/23-motobatt-mbtx14au-gel-battery.html

64,20 euro. Valt goed mee vind ik.

Schrijver FransNillesen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 dec. 2015 22:23 
Ik heb een paar maanden geleden een gel accu aangeschaft bij Polo in Kleve Duitsland voor de custom van mijn vrouw.
Kostte €69,95 tegenover € 39,95 voor een gewone accu.
Wel een accu inleveren anders betaal je nog statiegeld bij.
Bevalt tot nu toe goed.

Schrijver MAST

Moderator