Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cilinder uit contactslot halen

 
Schrijver Brecht
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 jan. 2016 21:18 | Aangepast door: Brecht 
Aan het contactslot van de GL zit een flinke klomp staal welke nodig is voor het stuurslot. Aangezien ik mijn contactslot voor de verbouwing ga verplaatsen naar onder het zadel gaat die functie toch vervallen en aangezien ik onder het zadel beperkte ruimte heb zou ik het slot graag wat kleiner maken.

Er bestaan natuurlijk kleine contactsloten, maar ik heb nu een gelijke sleutel voor tank en contact, dat wil ik graag houden.

Ik vermoed dat de cilinder wel uit het slot kan, waarschijnlijk iets met een pinnetje dat in dat kleine gaatje onder aan het chromen gedeelte geduwd moet worden bij een bepaalde stand van de sleutel...
slot

maar zeker weten doe ik dat niet en ik wil niet mijn goede slot mollen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 jan. 2016 22:38 | Aangepast door: Hansv 
Het zou zo maar kunnen dat met een andere sleutel je ook de tankdop kunt openen. Ik kan op mijn CX500 met verschillende, niet Honda, sleutels de tankdop openen. Werkt dat bij jou ook, dan kun je natuurlijk een ander contactslot nemen, waarbij de sleutel ook op de tankdop past.
Nogmaals, ik weet niet zo uit 't hoofd of de tankdop van een GL een zelfde soort slot als de tankdop van een CX heeft. Dat is een kwestie van uitproberen.....

Harmony,
Hans.
( probeert ook wel eens wat uit, met wisselend resultaat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 jan. 2016 23:41 
@ Nee Hans, een GL heeft een echt sleutelslot op de tank en een standaard CX heeft een elkesleutelzelfseenschroevendraaier slot, maar dat wist je al, zie jouw logboek.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Marco
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 jan. 2016 08:09 
Mocht je toch je contact slot uit.elkaar halen, dan heb ik wel belang bij die zwarte stecker. Die van mij stuk door de vermeende diefstal

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 jan. 2016 11:05 
Wat ik zou doen is.
Zoek een contact slot die je wil gebruiken en waar de cx sleutel in past.
Haal het contact slot uit elkaar en pas de koperen pennetjes aan die in het slot zitten op de sleutel die je nu hebt.
Zet alles weer in elkaar.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 jan. 2016 15:44 
Marco:
Mocht je toch je contact slot uit.elkaar halen, dan heb ik wel belang bij die zwarte stecker. Die van mij stuk door de vermeende diefstal

check!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 jan. 2016 15:54 
ik wens je veel sucses. Ik zeg niet dat het niet lukt, maar je bent er wel even mee bezig.
Volgebns mij kun je beter er voor kiezen een andere sleutel te gebruiken.
Je hebt wel massel, een gl heeft het schema eletrich wat het meeste bij honda voor komt.
Neem je een cx500, dan zijn veel zaken precies contra als het om de werking gaat.
Bij een gl moet er spanning op,
bij een cx, moet hij juist van massa af.
De kenner begrijpt wel waar ik het over heb.
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 jan. 2016 08:37 
Dank voor de waarschuwing, ik neem het nog even in overweging.

marcobecker:
Ik zeg niet dat het niet lukt, maar je bent er wel even mee bezig

Als tijd een issue was, dan was ik eind augustus gewoon gaan rijden op de GL zoals ie toen was.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 jan. 2016 10:03 | Aangepast door: peter cxje 
Contactslot kleiner maken Ik heb die dingen vaker uit elkaar gehad ivm slechte contacten, kleiner maken gaat echt niet. Een kleiner contactslot is wel te koop, maar dan zit je wel met een andere sleutel.
En een ander contactslot zoals amsilverwing zegt gaat wel, maar die zijn ook lang. Dit komt ivm de lengte van de honda sleutel. Sloten heb ik veel onderhanden gehad ivm mijn vak, die pennetjes aan passen van het slot is geen probleem.
Als ik jou was deet ik het andersom, klein contactslot met andere sleutel, en het slot van de tank daar op aanpassen.
Ik weet niet waar je woont, ik in Hillegom, anders kom je maar voor hulp.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 23 jan. 2016 08:28 | Aangepast door: Brecht 
mmm gisteravond even geworsteld en idd: waarschijnlijk bediend die sleutel een hele lange pen, want onderin, tegen dat zwarte blok, worden de contacten pas gemaakt. daar iets van weg halen gaat dus niet lukken, die aluminium klont ertussen, daar blijf ik dan ook maar vanaf.

Dan maar dat hele ding onder mijn zadel weg werken. Dank voor t meedenken!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cilinder uit contactslot halen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven