Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voorvorkkeerring

 
Schrijver Bruurs
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 feb. 2016 20:43 
Wat is de juiste maat voor de voorvork keerring van een cx 500 wing custom uit 1984?

Is dit 33X46X11 of is dit 33X46X10,5?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 feb. 2016 22:16 
Ja, welkom hier.

Leuk dat je de weg naar de site hebt gevonden en dat je je hebt aangemeld. En nog wel in het bezit van een Wing Custom ? Apart model geloof ik. Silverwing ken ik, Custom ook, maar wat is een Wing Custom voor iets?

Harmony,
Hans.
( die ook wel eens wat vraagt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 25 feb. 2016 23:54 | Aangepast door: MAST 
Wing custom is hoe ze in Amerika een CX custom noemen. Herkenbaar aan de voorvork met enkele remschijf. Ook in Japan heten de CX modellen soms Wing.
Maar wat is het antwoord op de vraag van de topicstarter?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 26 feb. 2016 08:28 
MAST:
Wing custom is hoe ze in Amerika een CX custom noemen. Herkenbaar aan de voorvork met enkele remschijf.

gewoon een kale silverwing dus? want de custom heeft 2 remschijven, behalve de 650 custom die heeft er maar 1tje.
maar zijn al die voorvorkpoten wel even dik/ dan maakt het niet uit qua rubber...

groetjes werner (dus ben het met hans zijn vraag eens)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 26 feb. 2016 08:57 
Als je kijkt bij "over cx" kan je zien dat ik er naast zit. De cx500 heet in Amerika "deluxe"' . De Japanners noemen de CX "wing of GL"'. Maar dat zijn 400cc modellen. Waar een 500 wing custom dan vandaan komt, ik weet het niet.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 feb. 2016 09:03 
nee, dit is een cx500 c, misschien wel met 1 schijf, en belangrijk, 33mm voor poten.
Waarschijnlijk met glij bussen.
Omdat het 33mm is, weet ik dat dit een cx500 frame zou moeten zijn.
Het is er wel een met de minst voorkomende naam die door Honda is gebruikt.

Dan de voorpoten, omdat deze 33 mm zijn, kunnen daar gewoon de cx500 keerringen in.
Voor de glijbussen die er eventueel in kunnen zitten, hebben we wel wat problemen om de juiste te vinden. Let op, dit is dus het grote verschil met de gewone cx500 voorpoot.
En volgens mij zit er onderaan de voorpoot aan de zijkant een M6 boutje om de olie af te laten lopen.
In uitzonderlijk geval kan het ook nog voorkomen dat er een ventiel boven aan de voorpoot zit.
Lucht ondersteuning.


Ik zelf gebruik dus altijd de 33X46X10,5 maat. Deze lever ik ook altijd.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-honda/m1022443262-voorpoot-keerring-33 mm-cx500-marco-becker-honda-keer-ring.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previou sPage=lr
Zie hier de link die ik van mijn eigen marktplaats heb.
Past altijd.

De keer ring zit zo strak, die gaat geen kant op.
Mocht hij toch bewegen, dan zet deze zich 1x. Vaak bij diep in veren zal deze keer ring door de extra druk in de voorpoot tegen de cirklip geduwd worden. En daar blijft het dan zitten.
Dus, je kunt in mijn ogen gewoon de dikte 10,5 monteren.

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Bruurs
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 feb. 2016 14:16 
Bruurs
Het is zoals marco zegt een gl 500. Er zitten glijbussen in. Er is ook een aftapschroefje. Er is ook luchtondersteuning en deze motor heeft 2 remschijven. Het is een pc01 frame

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 feb. 2016 11:04 
Mijn Honda 500cxc volgens Marco een grijse import uit de USA , heeft 33mm voorpoten , geen aftap schroef ,lucht ondersteuning en een schijfrem.

Ook en variant ?
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 feb. 2016 13:51 
dan heb je gewone cx500 poten zoals ik het nu kan zien.
dan kun je daar dus gewone 10,5 mm dikke keerringen in monteren.
Mocht je er echt niet uit komen,
mail naar: marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorvorkkeerring

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven