Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Balanspot zwevend monteren

 
Schrijver Roger
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 maart 2016 09:24 
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede balanspot voor mijn custom. Inmiddels heb ik een nieuwe gevonden bij een motorsloop. Bij de aankoop bleek al dat de aansluitpunten net iets anders zijn dus waarschijnlijk hoort deze onder een andere CX.
Ik heb hem toch gekocht met het idee om met een paar busjes toch de pot aan te sluiten op het frame. Dit gaat echter niet passen omdat de gaten te laag uit komen.

Op dit moment hangt de pot zwevend onder het frame. Op zich niet ideaal echter zit hij wel muurvast tussen de bochten en demper.
Nu is de vraag of me dit op termijn problemen op gaat leveren? Zoals gezegd is de demper van dik ijzer gemaakt en zal de motor verder weinig regen zien...

bedankt voor jullie reacties.
Roger

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 maart 2016 10:07 | Aangepast door: brinkcx 
Zal weinig problemen geven lijkt me, maar de pot aan minstens één kant vast (voor of achter) zetten om trillen tegen te gaan lijkt me een goed idee.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 14 maart 2016 10:14 
ik heb dat ook ooit gehad bij mijn rat, alleen vast aan de uitlaatbochten en de uitlaten (dit omdat de ophangpunten niet helemaal overeen kwamen met het blok) geen problemen gehad, maar ik had er meer aanhangen aan de balanspot, dus de hele boel zat ook vast met ijzerdraad alle kanten op (met daar weer sleutelhangers aan)

groetjes werner (heb een junk-rat)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 14 maart 2016 12:59 
Bij mijn Ouwe Rooie zijn de achterste twee ophangpunten van de Jamo balanspot afgebroken. Geeft geen problemen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 maart 2016 13:40 
veel voorkomend probleem.
Gewoon los laten hangen.
Velen doen dat.

Wat jij wilde monteren is waarschijnlijk een gl650 balans pot, deze is anders dan de standaard modellen.
Van een CX650C is het verschil het grootst.

Gewoon los laten hangen.

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Roger
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 maart 2016 10:21 
Top!

bedankt voor de reacties
groeten, Roger

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Balanspot zwevend monteren

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven