Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Probleem toeren

 
Schrijver aap
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 maart 2004 18:31 | Aangepast door: Moderator 
een vraagje.
Mijn CX500 loopt niet hoger in toeren op dan 6000.
Maakt niet uit in welke versnelling of in de vrij.
lijkt net alsof je in een toerenbegrenzer zit te gassen.
Eerst werd er gedacht dat de vervroegingsspoel op de dynamo stuk was maar dit blijkt niet zo te zijn.
Het gelijkspannings deel is ook gecontrolleerd en het CDI-kastje vervangen door een andere.
Nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

M.v.g.

E. Bovens

e-mail:
oeranaap@hotmail.com

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 maart 2004 18:56 
Bij de CX CDI ontsteking zitten op de dynamostator 2 ontstekingspoeltjes. In het achterste motordeksel zitten de beide vervroegingsspoeltjes.
De symptomen zoals jij die beschrijft komen bijna altijd voort uit een defect aan een van de ontstekingsspoeltjes op de dynamostator (en wel die die de hoge toeren verzorgt).
Dat kun je testen dmv de ' white wire fix'. Je sluit dan de witte hoge toerendraad bij de CDI box onder het zadel aan op de blauwe draad van de lage toeren spoel. Draait de motor dan wel hoog in zijn toeren dan is dat spoeltje defect en moet de de gehele dynamostator worden vervangen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver rupert
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 maart 2004 21:08 
Kijk eens na of er geen barsten zitten in de lucht-aanzuigrubbers tussen de carburatoren en de cylinders. Dan krijg je ook geen hoge toeren door de valse lucht die de motor dan aanzuigt.

Schrijver cx 5001981
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 maart 2004 11:17 
maar mischien zit er wel een plaatje voor het terug brengen van het vermogen 25 kw vemogen dit was namelijk bij mij het ge val na ver weidering van het be wuste plaatje, met gaatje om de gas hendel te blokeren is ver weiderd ,komt de motor nu wel op toeren . is natuurlijk niet zeker maar het zal kunnen .wens je sucses harry

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 april 2004 14:28 
Vriendelijk bedankt voor jullie tips!!!

M.v.g. Aap

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 april 2004 20:30 
Gelet op jouw berichtje onder "Sevior" neem ik aan dat het probleem inderdaad lag in de dynamostator ?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver aap
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 april 2004 10:13 
Ik heb mijn stator wel laten reviseren maar er bleek wat mis te zijn met mijn koppeling.
Die man die me heeft geholpen die had wat afgesteld aan de koppeling en toen deed ie het weer goed.
Na een weekendje lekker motoren had ie weer hetzelfde probleem.

Ik ga dit weekend terug met mijn motor en hij zou dan de koppeling helemaal nakijken.

Verder is al het andere gecontrolleerd:
De gehele ontsteking(dynamo,voorontsteekspoelen,CDI,spanning-unit) en de cabarateurs. Dus aan dit zal het niet gelegen hebben.

Ben benieuwd of het nu dan toch aan de koppeling heeft gelegen.

M.v.g.
Aap.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Probleem toeren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven