Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

distributieketting spanner?!

 
Schrijver aap
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 maart 2004 18:36 
ik heb gehoord dat er CX500 motorblokjes bestaan die geen distributieketting spanner hebben.

Hoe kan ik er achter komen of mijn blok dit wel of niet heeft?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 maart 2004 18:52 
Een CX blok heeft altijd een nokkenaskettingspanner.
Bij de eerste CX'en zo tot half 1981 kun je de spanner handmatig stellen dmv een bout verzonken in het achterste motordeksel boven het inspectiedeksel van de dynamorotor.
De andere CX blokken hebben een automatische spanner die je van de buitenkant niet meer ziet, maar hij zit er zeker. Die kun je niet nastellen (doet ie zelf dmv een veer en een kogel) en moet je als ie op het eind van de verstelmogelijkheid is gekomen (dan hoor de de ketting constant klapperen) gewoon vervangen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 maart 2004 18:56 
Alle cx motoren hebben een distributie ketting spanner. Er zijn echter twee types. Een automatische spanner en een manuele spanner. Dit kan je herkennen aan een bout bij de inspectie poort op het achterste motorblok deksel. Als er eenbout zit is het manueel zit die er niet dan is het automatisch. Alle Eurosport en 650cc modellen hebben automatische spanners zowel als de GL Silverwing modellen (vanaf 1982 geloof ik). De standaard CX is manueel.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 april 2004 23:05 
wouter ik heb de storing gevonden het zijn namelijk denokkenas busjes die de dader zijn ben nu op zoek naar die bussen groeten harry cx 5001981

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 april 2004 23:26 
Met wat geratel kan een CX heeeel oud worden. Die busjes zijn gewoon te bestellen bij de Honda dealer. Aangezien het oppervlak gehard is zou ik geen gebruikte busjes gebruiken. Da's zonde van alle kosten om de motor weer te monteren.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 april 2004 19:27 
hans ben bij de honda dealer geweest
flipsen in tilburg naar men zegt heeft die de beste monteur van benelux
?? zal zo wel zijn,hoopik.
heeft hem ge test en ver klaard dat ik er nog jaren mee kan doorrijden, en er verdr niets aan moet doen omdat dan de kans bestaat dat je van het een in het ander komt te vallen. Gaf anpersant nog wel aan dat ik mijn balhoofd,en devoorvork straffer moet stellen, en voorde rest rijden met die hab nu dat doen we dan maar.
met de beste groeten van een tevreden mens. harry
met z/n cx5001981

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 distributieketting spanner?!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven