Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

GPS

 
Schrijver Johnny
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2016 11:57 
Hallo techneuten onder jullie.
Ik wil een GPS instaleren op mijn CX 650 E.
Mijn vraag/ Waar neem ik het best stroom af om de gps van stroom te voorzien?
En met wat voorzie ik de gps met stroom?In de auto steekt men de stroomvoorziening in de cigaar/cigaretaansteker maar hoe op de motor?

Graag een antwoord waar ik iets mee kan,Johnny.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2016 12:04 
Het beste om de stroom af te tappen is NA het contactslot, een zwarte draad. Die zwarte draad zit ook bij de schakelaar van de achterrem, dat is een plek waar je eigenlijk heel makkelijk bij kan. Daar zou je een losse sigaretten-aansteker bij de automaterialenzaak vandaan kunnen monteren. GPS kabeltje daarheen leggen, en min of meer klaar.

Die zwarte draad is ook wel te vinden in het stuurkuipje, dacht ik. dan blijven de afstanden wat korter. Ik weet alleen niet hoeveel ruimte je daar over hebt.

Harmony,
Hans.
( heeft meer verstand van elektra op een CX500 zAB )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2016 13:16 
Het hangt ook van je gps af. Als je een houder hebt voor een Garmin of een TomTom die het apparaat ook van stroom voorziet, leg je een vaste kabel aan. Als je gebruik maakt van een kabeltje met een sigarettenplug, kun je 12 V sigarettenaanstekeraansluiting op je stuur of in je kuip maken. Kies dan wel voor een afsluitbaar model in verband met vocht.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2016 22:32 
Mijn Garmin 660 heeft een motoraansluiting op het stuur (met dubbel balhoofd), waar je de Garmin in klikt (waterdicht). De kabel heb ik rechtstreeks op de accu aangesloten (er zit een zekering van fabriekswege tussen).

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver jakob

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 mei 2016 00:25 
garmin zumo 350
houder

valt en staat met type navigatie, rechtstreekse voeding of via sigarettenplug, waar zit adaptor ect.
Zoals HansV al aangeeft NA contact. Je kunt ook de voeding van je koplamp pakken samen in het stuurkuipje. Daar is wel ruimte.

Mijn navigatie heeft standaard 1,5 mtr kabel, met op het eind de adaptor en een zwevende zekering.
Ik heb mijn voeding dus rechtstreeks op de accu.

Groeten, Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 GPS

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven