Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Twee vragen over lak...

 
Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 mei 2016 18:12 
Hallo allemaal, tijdje geleden dat ik hier was.

Ik ben bezig met het opknappen van een CX/A. Ik heb het blok er uit en gespoten met Motip velgenlak. Marco Becker gebruikt dat ook en - al zeg ik het zelf - het ziet er keurig uit. Nu wil ik er graag blanke lak overheen. Marco gebruikt daar de 'gewone' blanke lak van Motip voor, maar dat is officieel niet hittebestendig, en dat schijnt na verloop van jaren te vergelen.

Nu ben ik van plan om de hittebestendige blanke lak van Motip te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Dan heb ik nog een vraag; van het zekeringkastje op het stuur van mijn Custom is de lak afgesleten, waarschijnlijk door de sleutels van een vorige eigenaar. Makkelijk zwart te spuiten natuurlijk. Maar nu weet ik niet zeker of het nu glans of mat moet zijn. Of daar tussenin .
Weet iemand wat daar op hoort?

Vast bedankt voor het meedenken...

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 25 mei 2016 20:47 
Bertbig:
Maar nu weet ik niet zeker of het nu glans of mat moet zijn. Of daar tussenin

wij hebben hier 2 cx'en staan waar ze allebei ''daar tussenin'' zijn

groetjes werner (heb wel meer cx'en staan, maar niet binnen bereik om ff snel te kijken)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 mei 2016 23:50 
Ik heb dat dekseltje gepolijst.......geen last meer van de sleutels op de lak en het is mooi blinkend.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 mei 2016 11:27 
Dank voor jullie reacties!

Even over nadenken. Polijsten is inderdaad ook mooi (ik houd van glimmend) maar ik houd mijn custom graag zo origineel mogelijk...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Twee vragen over lak...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven