Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Extreem hoge temperatuur, water uit uitlaat en slecht lopende motor. Koppakking lek?

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Ivo van turenhout
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 11 juli 2016 15:42 
Ik heb toch de CDI van mijn andere motor afgehaald, en carburateur reiniger in de tank gegooid.
Binnen 10 minuten liep de motor al een stuk beter en gelijkmatiger.

Dus ik denk dat het probleem opgelost is. Lekke koppakkingen waren dus de dader.

Waar ik nu nog mee zit is dat mijn temperatuurmeter nu helemaal niets meer aangeeft.
Toen het probleem zich voordeed ging de meter helemaal door het rood ver over de max. en nu helemaal niets meer??????
Het koelsysteem werkt wel, dat voel ik. thermostaat gaat open en de radiator wordt ook lekker warm.

Wat zou dit kunnen zijn?
- Temperatuursensor kapot?
- 7V regulator kapot?
- ?????

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 11 juli 2016 16:12 
Ik heb ooit me helemaal drie slagen in de rondte gezocht naar de oorzaak van een niet reagerende temperatuur meter. Testje links, testje rechts , controle van de sensor en ook van de meter zelf. Niets hielp.

Totdat ik het stekkertje onder de tank schoonmaakte en weer goed aansloot....

Dat kan ook nog......

Maar het kan geen kwaad om de 7 volt te controleren. Als die defect is doet de temperatuurmeter het ook niet. Ook de aansluiting van de sensor even nakijken. Heb ik ook al eens stuk gehad bij een CX.

Harmony,
Hans.
( gosh.... wat kan er toch veel kapot aan die dingen....... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Extreem hoge temperatuur, water uit uitlaat en slecht lopende motor. Koppakking lek?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven