Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

olie lekkage vorkpoot CX650E

 
Schrijver Peter650
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 juni 2016 13:46 
Beste medeklussers,

er lekt flink olie naar de buitenwereld langs de bovenste pakking van de linkervorkpoot.
Echter, het chromen buitenoppervlak van de poot is nog in perfecte staat, en dus ook geen roestplekjes, geen bobbeltjes.

Dus ogenschijnlijk geen reden voor beschadigde keerringen. Toch lekkage.

Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit, waardoor er te veel druk op de olie komt, en deze zich toch een weg naar buiten zoekt?

Vriendelijke groeten,

Peter van Waveren
Nieuwegein

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juni 2016 14:12 
Kan ook beschadiging van de keerring zijn
je moet oppassen met poetsmiddelen op de voorpoten want in poets middelen zitten weekmakers voor rubber dus die eten langzaam je keerring op
Ik heb onder het beschermmings rubber gewoon een klodder vet verdeeld dat vet houd het fijn stof tegen en het eventueel teveel aan poetsmiddel elk half jaar oude vet wegvegen en nieuw er op daarmee voorkom ik ook dat de circlips die boven in de veerpoot zit( vast of weg) roest

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juni 2016 10:14 
keerringen drogen uit.
Gaan kapot door vuil, stof en ouder dom.
set je kost 12 euro aan ringen, maar het probleem kan ook van dieper weg komen.
Let op de lager glij bussen in je voor poot. Als die versleten zijn, dan gaat het ook sneller mis met de keerringen.
En dan het grootste probleem, de hoge druk reiniger. die maakt meer kapot dan je lief is.
Als er ook maar iets water in gespoten wordt, dan komen de problemen snel vanzelf.

Voor meer info verwijs ik je ook naar mijn you tube kanaal, ik heb daar over de cx500e cx650e voorpoten veel uitleg staan.
Mocht je verlegen zitten om onderdelen, dan kan ik die ook leveren.
Ik krijg ook regel matig voor poten binnen om na te lopen, en dan gaan er bij mij altijd nieuwe glijbussen, stofkappen, keerringen in.
Let op, je hebt 4 glij bussen nodig, die kosten gemiddeld 12,50 euro per stuk.
Stof kappen zit nu rond de 1 euro per set.
keerringen rond de 12 euro
Olie atf sea 10 zit rond de 12 euro per liter.
Ik zelf ben er bijna 2 uur mee bezig.
Heb je een beetje een beeld.

Als je de voorpoten doet, doe het dan goed, maak ze goed schoon van binnen.
Let ook op je anti dive rubbertjes onder aan, sorry die zijn duur, 6,65 euro per stuk honda org.

Groetjes marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter650
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 juni 2016 03:54 
Marco bedankt, ik neem contact met je op over de onderdelen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olie lekkage vorkpoot CX650E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven