Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

ontsteking probleem

 
Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 juni 2016 12:37 
Ik weet wel dat ik hier eigenlijk de vraag niet moet stellen (want verkeerde Motor) maar ik wil het toch proberen
ik ben afgelopen zondag wezen rijden en de temperatuur was zo hoog dat mijn telefoon op het stuur de melding gaf ik kan niet opladen te warm
maar goed na 160 km verloor ik in eens vermogen en liep de suzuki 750 viercilinder voor geen meter meer ik moest nog zon 25 km naar huis en heb dat met een aangepaste rijstijl gedaan thuis aan het zoeken en ik constateerde vonk verlies op 2 cilinders(1 bombine werkt dus niet) ik heb de bedrading doorgemeten van af de puls gever naar het cdi kastje n ook de bedrading naar de bombines dit kon ik allemaal door fluiten wat ik wel vond heb ik gefotografeerd zou dit de aanleiding kunnen zijn voor het kapotgaan van 1 lijn van het cdi Kastje (de bombines geven bij weerstand meting de zelfde waarde)
hier bij de link naar de foto,s( picasaweb.foto s arnold )
ik kan de motor nog wel gewoon starten maar hij blijft op 2 cilinders lopen
Is er misschien nog wat ik zou kunnen nameten of iets wat ik over het hoofd zie ??
bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken

gr Arnold

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 juni 2016 15:06 
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik zou eerst al dat zwarte spul zien weg te krijgen. Daar houd elektriciteit niet van.......

Harmony,
Hans
( blijft het latig vinden, zo'n iPhpne toetsenbord)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 juni 2016 15:52 | Aangepast door: A Koopmans 
Ik heb al die verbrande delen al weggehaald en de conektors schoongemaakt opnieuw in elkaar gestoken en even met tape omwikkeld
ik heb het idee dat er door het vonken een vreemde spanning op de cdi is gekomen waardoor er 1 kanaal is gesneuveld

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 juni 2016 17:09 
ik heb even mee gekeken naar de foto's, maar daar kom ik zo niet uit.

Wel kan je eventueel zaken om wisselen.
1 bobine doet het wel, dus zet nou die andere bobine op die plek, en zo kun je ook storing zoeken. Gewoon kijken wat er gebeurd.
Wie weet heb je hier wat aan...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 juni 2016 17:13 | Aangepast door: A Koopmans 
Helaas werkt dat niet Marco ze hebben d.m.v.de stekkertjes mannetjes en vrouwtjes het spul zo gemaakt dat je dat niet kan wisselen of ik moet een speciaal een verloop kabel voor maken dat zou nog een optie zijn maar de gemeten weerstand van beide bombines zijn gelijk aan elkaar
op de foto's zijn de draden te zien die van de dynamo af komen en naar de stroom regelaar lopen
en ook een blokje voor het aangeven in welke versnelling de bak staat ik heb de weerstand van de spoelen gemeten en die is gelijk en volgens mij werkt dat ook allemaal normaal dus hopelijk ben ik daar mee nog precies op tijd en zijn er alleen wat vonken getrokken dit alles heb ik aan de hand van het schema opgezocht

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 juni 2016 17:48 
laat de bobine even testen dan weet je het.
ga daarna van af de bobine rustig richting blok werken.
maar ik denk dat de bobine dood is.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 juni 2016 22:00 | Aangepast door: A Koopmans 
Zo het vervolg ik heb vandaag als eerste een hulp kabeltje gemaakt om de bombine te wisselen
dat aangesloten en even rond laten lopen met de start motor daar was een vonk dus de bombine is niet stuk
vervolgens heb ik uit alle bougie doppen de weerstanden uitgehaald want die zaten er nog in een ervan was het veertje zo roestig dat ik dat vernieuwd heb en alle weerstanden vervangen door stukjes r.v.s.draad wat ik op lengte heb gemaakt daarna ben ik weer aan het meten gegaan van af de bombine naar het cdi kastje alles ok en van het cdi kastje naar de pulsgevers ook ok dit keer heb ik de verbinding op de cdi printplaat gemeten dus de stekkerverbindingen moeten ook goed zijn ik heb van het open cdi kastje foto's gemaakt ( picasaweb.google.com/cdi kastje )
toen ik vanavond de foto's zat te kijken leek het net of er een aantal soldeer verbindingen discutabel zijn
misschien is het zinvol om de soldeerverbindingen op nieuw te solderen voor ik een andere cdi koop
ik heb er wel al gevonden maar ze zijn wel prijzig en als je niet zeker weet of hij werkelijk kapot is geef je het geld voor niets uit

Wie o wie geef mij een zetje in de goede richting

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 11 juni 2016 22:35 
Arnold, je kan ook die twee grote transistoren ( D977) doormeten. Misschien zit daar de fout?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 juni 2016 22:40 
Wat zou ik daar aan door moeten meten en hoe ??

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 11 juni 2016 23:01 
Je kan meten of ze nog goed zijn. Google maar op transistor doormeten.
Je kan dan o.a DIT vinden.
Marcel. (een D977 is een NPN transistor)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 juni 2016 20:01 
Even een update van het ontstekings probleem
ik was na het meten eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het cdi kastje de boosdoener moest zijn
op internet en cdi kastje gevonden 2 de hands en de gok gewaagt en besteld
vandaag binnen gekregen en snel er tussen geknoopt en uereka hij loopt weer op 4 cilinders
nu de bedrading weer fatsoeneren en dan kan ik hem uitproberen

bedankt voor het mee denken

gr Arnold

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ontsteking probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven