Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Cardan meenemer O-ringen

 
Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 juni 2016 19:54 
Bij het bandwisselen (CX500c) heb ik de meenemer in het achterwiel goed schoongemaakt. Blijken twee O-ringen uit het vet tevoorschijn te komen. 1 dikke om de meenemerhelft aan de cardanklok, en 1 dunne in de andere meenemerhelft aan het wiel. Die dunne zit om het lagerhuis, binnen in de meenemerkrans. Ze sluiten eigenlijk het vetgedeelte van de meenemer af. Die dunne is veel te ruim. Die gaat echt niet blijven zitten als ik het wiel weer omheen schuif.
Vraag : Is die ring nodig? Of heeft Marco een nieuw setje? Ik zien nergens deze O-ringen vermeld (deze site, Peters).

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 10 juni 2016 22:31 
Hans, bedoel je no 11 op de tekening van CMSnl?
Achterwiel CX500C
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juni 2016 00:34 
Ja! dat is m. Dank. En dr zit er nog een als je bij de cardanklok kijkt, 'final driven gear', ring no 30. Ik heb met beleid de meenemers in elkaar geschoven, het past zo nauw dat de ring nergens heen kan, hoop ik maar. Lijkt te werken, morgen proefrit, nu te donker... Ik heb het wiel ertussen gekregen door de cardanklok los te maken. Kwam toch los na 1 nacht WD40.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 juni 2016 08:58 
80 % rijd zonder die ringen rond.
Gewoon dik vet er in, en vet houden..
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Cardan meenemer O-ringen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven