Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

defekte draad uit spanningsregelaar

 
Schrijver Ben
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 juli 2016 21:33 
Bij het demonteren van de spanningsregelaar van m'n CX650E zag ik dat 1 van de rood/witte draden gebroken/onderbroken was.
De uiteinden waren keurig met een stukje tape afgeplakt. Waarom wel afplakken en niet even vast solderen???
Het lijkt op de foto overigens of het rubber waar de draden uitkomen warm is geweest thv waar de draad eruit komt.

Kan iemand mij vertellen of dit problematisch is?? Heb de motor rijdend overgebracht vanuit Kudelstaart en er leek electrisch niets aan de hand.
Er komt nog een rood/witte draad uit het kastje. Ook komen er 2 groene en 1 zwarte draad uit. Hebben dezelfde kleuren een zelfde functie en kan je af met slechts 1 goede?? In het bedradingsschema van het werkplaatsboek staan overigens maar 1 rood/witte, 1 groene en 1 zwarte draad getekend.
Zal ik de draad weer verbinden of zo laten??
Hoop dat een van jullie techneuten me kunnen helpen!

Defecte draad

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juli 2016 23:01 | Aangepast door: Hansv 
Als het schema wat ik hier heb (boek Peters, bedradingsschema CX500 E-C en CX650 E-D Modellen) klopt, dan is er niets aan de hand. Gek genoeg.


Volgens het schema, en dat kun je nakijken op het schema hier op de site, (schema CX650c_USA, helemaal rechts onder) zijn de twee rood/witte draden gelijk aan elkaar, en op een bepaald punt ook met elkaar verbonden. Waarom er dan TWEE rood/witte en TWEE groene draden zijn weet ik niet. 't Lijkt erop dat het op de connector dubbel is uitgevoerd, en dat het achter de andere connector weer bij elkaar komt. Misschien iets met de pen-bezetting van de connector?

En wat te doen, tja, ik ben geen 650 expert. Maar logischerwijze zou ik zeggen : weer aan elkaar zetten. Vertrouw je dat niet helemaal, maak er dan een stekkerverbinding van, kan altijd weer los bij onverwachte resultaten.......

Harmony,
Hans.
( vind het een opmerkelijke situatie )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 juli 2016 10:31 | Aangepast door: amsilverwing 
Dat groen en rood/witte draad dubbel is uitgevoerd heeft te maken dat de spanningsregelaar
Universeel is.
Dus op meerdere motoren toe te passen dan zitten er gewoon anderen stekkers er op.

zoals
honda: vf400f, vlx400, cx500c aangepaste, vt400c, cx500e, cx500turbo, gl500, vf500cv30, vf500f/f 2, vt500c, vt500e, vt500ft, vlx600, cx650e, cx650 turbo, cx650 aangepaste, gl650, nv650c, vf700f, vf750f, vf700c v45 magna, vf700s v45 sabel, nv750c schaduw, vf750c v45 magna, vf750s v45 sabel, vf750sf interceptor, vt800c, vf1000f/f2/r, vf1000 interceptor, vf1100c v65, vf1100s v65
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 defekte draad uit spanningsregelaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven