Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bij warme motor niet meer aanslaan en stinkt naar benzine

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 juli 2016 21:27 
Vandaag ritje gemaakt, bij de viskraam in hindelopen uit gezet, maar stond wat rottig op een bult. Starten en niet meer aanslaan, weg geduwd en vis gaan eten. Daarna sloeg ze direct weer aan, end verder weer stil gezet bij mooi uitzichtpunt, en weer niet aanslaan. Van de dijk af laten rollen en ja ze draaide weer, daarna naar aphoteek en motor laten draaien. Maar na even sloeg ze af, ook nu niet meer starten ook niet na tijd laten staan. Anwb erbij, die een bougie dop er af en met schroevendraaier even laten vonken op de valbeugel. Ze sloeg even aan maar stopte er weer mee, en weer stinken naar benzine.
in de tijd dat ik op de anwb stond te wachten eens in de tank gekeken die was bijna leeg en dat na 120 km hoe kan dat nu?
benzine lekken doet ze niet, ruikt wel naar benzine tijdens rijden.
Carb set was door marco vorrig jaar schoon gemaakt, en ik had een filter geplaatst tussen tank en carb. Zou dit weer eens die ruk benzine zijn? O ja bij wegzetten van de winter carbs afgetapt.
iemand een idee?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 juli 2016 21:36 | Aangepast door: Hansv 
Vraagje, uit bittere eigen ervaring...., Hoelang zit het luchtfilter er al in?
Verbruik kan erg omhoog gaan als het luchtfilter vuil/oud is. Let wel, hoeft niet, maar kan wel.

Een tweede mogelijkheid , ook weer uit de ervaring, is de stator. Ik had een stator waarmee ik, nadat ik de motor had warm gereden, niet meer kon starten. Bougies eruit, blazen in het gat, bougies erin, starten. Raar verhaal? Ja, zeker, maar wel echt gebeurt. Bougies kregen niet genoeg 'power' toegevoerd om vanuit stilstand te starten (dan draait de motor nog niet op hoge toeren, vermoedelijk dan lagere ontsteekspanning , zo iets... )

Maar het kan ook ioets heel anders zijn, natuurlijk.

Succes met de zoektocht.
Harmony,
Hans.
( die heel wat kilometertjes ervaring met z'n CX heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 juli 2016 21:41 | Aangepast door: peter cxje 
Filter is nieuw, wat me de laatste tijd opviel is dat bv bij inhalen ze stottert bij het opendraaien van het gas, als ik dan iets gas terug nam reed ze weer gewoon.
Maar dat verklaart niet de hevigge dorst Hans, ze zuipt meer als haar baas
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 juli 2016 22:06 
Peter.

Als de motor stistaat en je laat het kraantje van de benzine open staan lekt hij dan ???(vlotternaald sluit niet goed af en krijg daardoor teveel benzine)

wat is de kleur van de bougie's
zijn de rubbers goed zodat hij geen valse lucht zuigd
slangetjes onder aan de motor al leeg laten lopen door de dopjes er uit te halen

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 juli 2016 22:10 | Aangepast door: peter cxje 
Met benzine kraan open lekt ze niet, slangetjes zijn open er zitten geen dopjes meer op/in (wist niet eens dat dit er op hoort, maar stroomt wel als ik de carbs aftap). Kleur bougies weet ik niet, morgen kijken. Bij trugkomst bij de camper heel veel muggen, en ik ben geen donateur voor die krengen.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 juli 2016 09:07 
Bedoelen jullie het aftapslangetje van de carb. waar een dopje normaal
op zit ?

Groet Bob.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 juli 2016 18:02 
Ik had perongelijk mijn topic afgesloten, verkeerd gevingert. Met dank aan cxREW, die hem weer geopend heeft

Ja bob ik denk het wel.
Het rare is dat ik geen vonk krijg als ze heet is, is ze wat afgekoeld heb ik weer wel een vonk. Teminste dan slaat ze weer aan.
Inmiddels carbs na gekeken en sproeiers, alles schoon. Bougies rechts grijs, links zwart en wat nat. Lucht filter schoon, maar ruikt nog naar benzine tijdens het rijden
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 juli 2016 18:05 
O ja, voor de laatste rit wat olie bij gevuld en nu start ze iets beter bij warmme motor? Snap er nix van?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 juli 2016 19:11 
dus als hij warm is krijg je geen vonk, en als hij koud is wel.......
Ja,,,, hoe ga ik dit uit leggen...
https://www.youtube.com/watch?v=E2HpkA1m9HA
https://www.youtube.com/watch?v=CA1CxO9O3RY
https://www.youtube.com/watch?v=Ru_bJm35fkA


Even een ander vraagje, heb jij een vacuem kraan er op zitten? zo ja dan kan daar ook nog het probleem zitten.
Dan is het rubber inwendig kapot.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 juli 2016 19:18 
Marco, ik heb geen vacuum kraan, benzine krijgt ze genoeg (teveel denk ik ze stinkt tijdens het rijden)
Na wat olie bij gevult te hebben start ze weer wel met warme motor, vandaar dat ik er niets van snap.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 juli 2016 19:40 
carburator aan de kant waar de bougie zwart is, is dus niet ok want die krijgt teveel benzine controleer eens of de choke klep niet dicht blijft staan gaat de gasschuif goed en soepel open als je gas geeft als die blijft hangen wordt de lucht snelheid in de venturrie te hoog en zuigt hij teveel benzine kijk of de vlotter goed afsluit anders blijft de benzine doorlopen
de kleine gaatjes aan de bovenzijde van de carburateur inlaat kant zorgen voor de beweging van de gasschuif dus blaas deze gaatjes voorzichtig door als de gasschuif niet goed beweegt

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 juli 2016 19:41 
Die stator waar hans het over heeft, waar zit dat ding?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 juli 2016 19:48 
Beide kleppen werken goed en soepel, deze carbs zijn vorrig jaar door marco schoon gemaakt en getest.
Morgen ga ik weer test rijden en warm draaien, vandaag tijdens test stotterde ze wat tijdens het gasgeven. Daar heeft ze al langer last van. Ik sta nu in workum, en heb even geen complete werkplaats bij me. Ze moet het de komende weken maar even volhouden.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 29 juli 2016 19:55 
De stator zit binnenin het achterdeksel. Dat ding met al die electrische draden er omheen. Aan de buitenkant is er wel e.e.a. aan te meten, een beetje dan lees bijv. DIT VERHAAL er over na.
En misschien helpt DIT verhaal ook een beetje.

Maarre, probeer eens een Ignitech ergens te lenen.

Harmony,
Hans,
( die ook niet alles weet, maar soms wel een idee heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 29 juli 2016 20:10 
Aha, hum ik noem dat dynamo, moet dus stator zijn. Heb ik al eens gewisseld, niet zo,n erge klus echter wel op vakantie
ik ga maar eens meten op mn bedrading, thuis heb ik nog 2 blokken staan misschien met een goede stator!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bij warme motor niet meer aanslaan en stinkt naar benzine

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven