Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

o-ring aftapplug olie

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 aug. 2016 11:46 
Mijn o-ring bij de aftapplug lekt een beetje. Kan ik hiervoor naar automat, brezan.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 aug. 2016 12:40 
wet je zeker dat hij goed schoon is een koeltje is al genoeg om te laten lekken maak hem eens goed schoon met wd 40 en ook de zitting goed schoonmaken en controleren op beschadiging
en Brezan heeft vast wel een Assortie doos waar er nog een in zit

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 aug. 2016 15:25 
Hoi Marco,

Als het een koperen ring is (weet in even niet uit mijn hoofd...) dan kan je die 'uitgloeien' waarna hij weer als nieuw werkt.
Even met een brander (of boven gaspit) roodgloeiend laten worden, daarna is de ring weer soepel en sluit hij af.
En ja dit werkt alleen bij koperen afsluit ringen.....

Groet
Erik

Schrijver Marco
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 aug. 2016 19:04 
thanks erik

Schrijver Bazzie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 aug. 2016 21:10 
erikcx:
Als het een koperen ring is (weet in even niet uit mijn hoofd...) dan kan je die 'uitgloeien' waarna hij weer als nieuw werkt.
Even met een brander (of boven gaspit) roodgloeiend laten worden, daarna is de ring weer soepel en sluit hij af.
En ja dit werkt alleen b

Werkt dit ook bij de koperen ringetjes die je bij de banjo bout etc. van je remmen hebt zitten??? Hiervan wordt altijd geadviseerd om te te vervangen na bijvoorbeeld een remklauw revisie.

Mvg, Bas.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 aug. 2016 11:06 
Hoi Bas,

Het word inderdaad aangeraden te vervangen.....
Maar als 'Budget sleutelaar' zoek ik graag naar de goedkope oplossingen.

En inderdaad ook de ringen die je rem-systeem afdichten (de koperen) kan je uitgloeien (kort, even rood laten worden is genoeg) en opnieuw gebruiken. Natuurlijk is dit niet de voorgeschreven manier volgens Honda, maar het werkt goed.
Al is mijn ervaring dat de koperen ringen in je remsysteem vaker kan gebruiken zonder uitgloeien.

Met deze zaken natuurlijk extra goed opletten of er lekkage is van rem-olie, veiligheid is belangrijker dan een goedkope oplossing.......

Groet Erik

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 o-ring aftapplug olie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven