Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

snelheidsmeter en kilometerteller werkt niet meer...

 
Schrijver Sjors
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 sept. 2016 14:02 
hoi vrienden,

ik heb sinds een paar dagen het probleem dat de snelheidsmeter en de kilometerteller het niet meer doen. voor dit probleem zich voordeet was de snelheidsmeter niet helemaal optimaal meer... die stuiterde een beetje op en neer op de snelweg maar er was nog wel mee te rijden.

zijn er meer mensen met dit probleem. en is dit een kwestie van de kabel vervangen of zit het probleem in het klokje zelf...

ik hoor graag van jullie

Schrijver chantal

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 1 sept. 2016 14:18 
zou eerst checken of de kabel goed is en nog goed vastzit aan beide kanten. als hij goed vastzit dan even de onderkant bij de opnemer loshalen en met accuschorefmachine erop kijken of hij dan wel in snelheid oploopt, zoja dan is je kabel en klok goed maar ligt het aan je opnemer. zonee dan eerst een andere kabel proberen (is makkerlijker te vervangen dan de klok) en weer testen en werkt het nog niet dan klok vervangen....

Schrijver Sjors
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 sept. 2016 17:34 
chantal:
zou eerst checken of de kabel goed is en nog goed vastzit aan beide kanten. als hij goed vastzit dan even de onderkant bij de opnemer loshalen en met accuschorefmachine erop kijken of hij dan wel in snelheid oploopt, zoja dan is je kabel en klok goed maar ligt het aan je opnemer. zonee dan eerst een andere kabel proberen (is makkerlijker te vervangen dan de klok) en weer testen en werkt het nog niet dan klok vervangen....

Tnx ga het proberen!

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 sept. 2016 18:34 
Ha Sjors,

Het lijkt als of je binnenkabels zijn geknapt.
Zeker je km kabel, die stuiterde al, meestal is dan de binnenkabel geknapt maar loopt hij nog mee op de ruwe breuk.
Een belangrijke vraag is wanneer je je tellerkabels hebt gesmeerd.....
Daar gaan ze veel langer door mee.
Smeren volgens Haynes boek:
Kabels (KM, toeren, gas 2x, choke 7 koppeling,) loshalen, ophangen en een paar druppels motor-olie langs de binnenkabel laten lopen zodat het in de buitenkabel komt, daarna de kabels weer bevestigen.

Zelf haal ik de kabels alleen aan de stuurkant los, doe er een paar druppels motor-olie in terwijl ik de kabels omhoog hou, de binnenkabels even bewegen zodat de olie naar beneden loopt en dan gaat het weer soepel.


Groet Erik

Schrijver Sjors
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 sept. 2016 00:34 
Hele fijne tip jongens ! ik ga aan de slag!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 snelheidsmeter en kilometerteller werkt niet meer...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven