Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

electrische storing

 
Schrijver Bennie Brakels
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 sept. 2016 12:16 
Hoi allen,

Ik heb een Honda cx 500 van 1978. Sinds kort doet de toerenteller het niet meer en bij een avond rit werd mij erop gewezen dat bij het inschakelen van het groot licht de beide achterlampen het niet meer doen. Waar moet ik zoeken en hoe?
Bennie brakels

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 14 sept. 2016 15:59 | Aangepast door: MAST 
Bennie, voor het probleem met de toerenteller moet je kijken onder de teller. De kabel die daar zit draai je los. Start daarna je motor. Kijk of je het binnenwerk van de kabel ziet draaien. Zo nee, dan moet je de kabel vervangen. Zo ja, zit de storing in de teller en moet je op zoek naar een andere teller.
Wat het licht betreft heb ik zo geen antwoord, dan moet ik eerst het bedradings schema bekijken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 sept. 2016 16:15 | Aangepast door: Hansv 
Wat MAST zei is de oplossing voor het toerenteller probleem.
Verlichting is een andere zaak. Ik denk, zo op een afstandje, dat de bedrading een keertje is aangepast. 't Schema geeft niet zomaar een kant en klare oplossing voor dit probleem.
Vraag: doet het parkeerlicht het nog wel ? Als het contact op P staat moeten het achterlicht en het parkeerlampje voor branden.
Er is niet zo maar een directe verbinding te leggen tussen achterlicht en grootlicht.
We hebben het hier over groot-licht, als in HI beam?

Er is Off, Parkeerlicht, Koplamp op het rechter handvat, en links is er dan ook nog onderscheid te maken tussen normaal, dimlicht (LO) en grootlicht (HI).

Als het achterlicht uitgaat als de HI-LO schakelaar bedient wordt van LO naar HI, is er aardig geprutst met de bedrading

Maar het kan ook zo simpel zijn als een defecte schakelaar in de rechter handgreep.

Harmony,
Hans.
( die dit soort dingen leuk vind om over na te denken , maar blij is dat 'ie de elektra van z'n eigen CX onder controle heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 electrische storing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven