Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Krakende koppelingshendel

 
Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 okt. 2016 18:01 
Tijdens de laatste rit begon de koppelingshendel bij het inknijpen te kraken en dat lijkt me niet helemaal goed toch??
Ik heb het ingespoten met Siliconenspray maar dat geeft geen verbetering helaas.
Iemand een idee???

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 okt. 2016 18:51 
Kijk eens goed naar je kabel vaak begint hij te kraken als er een of meerdere strengen kapot zijn
dan heb je nu de tijd nog om hem op tijd te vervangen voor hij tijdens het rijden breekt

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 okt. 2016 19:06 
Helemaal gelijk, maar in dit geval gaat dat niet op, mijn Honda heeft een hydraulische koppeling. Ik heb net de boel goed ingespoten met WD40, doekje er om voor het lekken en dan morgen maar eens kijken of dat geholpen heeft.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 okt. 2016 20:23 
kan je de hendel niet losmaken ?
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 okt. 2016 22:17 
Mogelijk betere antwoorden op een forum waar ze hydraulische koppelingen hebben?

FWIW dan: in de meeste van dat soort Honda hendels zit voor zover ik weet een soort drukpennetje tussen de hendel en de eigenlijke zuiger. Dat ding loopt droog en verslijt. smeren of vervangen, ze zijn los te krijgen. En gewoon goed onderhouden natuurlijk, vloeistof op z'n tijd vervangen en zo.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 okt. 2016 19:03 
De WD40 lijkt zijn werk te hebben gedaan, vanmiddag de hendel vaak ingeknepen en geen gekraak meer!!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Krakende koppelingshendel

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven