Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Accu

 
Schrijver Johnny
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 okt. 2016 14:39 
Ik heb 2 weken geleden(26 September) hier al eens iets over gevragen.
Er zit nu in mijn CX 650 E een accu YB 14L A2 in.Ik kan hier mee gestart geraken maar moeizaam.
Eerst wou ik een onderhouds vrije accu plaatsen,maar hier heb ik van af gezien.
Ben nu op zoek naar een accu met meer koudstart dan 200 A(bv 250 A) maar wel dezelfde afmetingen dan de YB 14L A2.
Ik heb er gevonden van meer dan 200 A maar deze zijn 2 cm te breed
Iemand een sugestie om zulke accu aan te kopen.
Zijn er nadelen als ik er één plaats met meer koudstart A ?
Mocht er een technische uitleg komen graag in verstaanbare taal.

Grt.Johnny

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2016 15:05 
Hi Johnny,

Op de een 650 heeft de startmotor het wat zwaarder, dat geeft soms wat narigheid. Doe eerst eens de aarding van de startmotor. Zie hier(klik) voor een plaatje van het pobleem en hier (klik) voor hoe je dat oplost. Er zijn meer beschrijvingen op net, de essentie is dat je een goed pad maakt voor de forse stroom door de startmotor. En zelfs als de accu je probleem is dan nog is het een goed idee.

Overigens kan de standaard accu die je hebt prima een 650 starten, maar die 650 moet dan wel goed in orde zijn. Als 'ie nu soms al terugslaat bij starten wordt het echt tijd er wat aan te doen anders slaat de startkoppeling kapot. Een dikkere accu is niet de oplossing (tenzij je met -25 graden gaat rijden of zoiets )

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2016 17:58 
Wat Frans zei zat ik ook al te denken. Namelijk om ook eens naar de startmotor te kijken. Aarding kan al schelen De startmotor openmaken en schoonmaken met spiritus kan ook al veel schelen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2016 21:15 
ik heb mijn start relais kapot gehad.
deze werkte maar half, motor ging rond maar sloeg net niet aan.
startrelais uit elkaar gehaald maar zag er van binnen goed uit.

nieuw startrelais geplaatst en motor startte direct.

heb je al eens geprobeerd het relais te overbruggen en dan kijken of de motor meteen start?
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 okt. 2016 13:23 
Johhny, ik denk dat je verkeer bezig bent.
Er rijden nog al wat 650 fietsje rond. En allemaal hebben ze een standaard accu.
En allemaal weken ze vaak gewoon normaal.
Dus ik den k dat je andere problemen moet gaan oplossen om het start probleem te vinden.
Denk aan aansluitingen kabels, start motor, enz.
En dan moet je leren starten met een 650.
1x even tegen de compressie aan laten drukken. Even seconden wachten, en dan door starten. Het vliegwiel doet dan de rest.
En een gl650 start over het algemeen goed met de normale accu.

Dus kijk het ook eens van af deze kant....
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Accu

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven