Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koppeling

 
Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 23 nov. 2016 07:03 
hallo medesleutelaars,

ja flicka denkt de rat doet dingen met koppelingkabels laat ik het moeilijker doen... ik ga gewoon niet meer in zn 3de versnelling... tijdens rijden trap ik gewoon gelijk door naar 4 of terug naar 2(onbewust)... ik had gevoel dat dat ik nog maar 4 versnellingen had tijdens rijden en bij testen in stilstand en dan zelf vooruit duwen kwam ik er dus achter dat ze dus niet in zn 3 wil maar dat ik haar dus wel door kan trappen naar 4. en dan weer naar 5 dat is geen probleem.... maar hoe ga ik dit oplossen???? nieuwe koppelings platen steken? of heeft het een andere reden? want denk niet dat het verstandig is er zo mee rond te blijven rijden.... iemand tips?

groetjes chantal

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 nov. 2016 08:49 
Hallo Chantal.

als het ALLEEN de 3e versnelling is die moeilijk doet zal het de koppeling niet zijn en is het vrijwel zeker iets met de versnellingsbak of het selectie mechanisme. Een verse koppelingskabel is voor een CX toch vaak wel een goed idee, maar de bak zelf daar kan je van buitenaf niet bij.

Controleer voor de zekerheid dat je niet iets raakt met het pookje of zo. Met alleen een enkele vermiste versnelling doorrijden lijkt me niet zo'n groot risico maar toch beter even kijken. Met de v-bak tandwielen en zo zelf van de CX-en is zelden wat mis, van het selectie mechaniekje aan de achterkant hoor je soms meer. En zonder 3 is ook niet leuk..

Plezier,

Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 23 nov. 2016 09:21 
chantal:
ja flicka denkt de rat doet dingen met koppelingkabels laat ik het moeilijker doen..

flicka wilde gewoon bij de rat blijven...

brinkcx:
maar de bak zelf daar kan je van buitenaf niet bij.

ik was al wel bang dat het niet aan de koppelingsplaten zou liggen
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 nov. 2016 17:31 
Zou de schakelvork krom kunnen zijn?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 nov. 2016 20:40 
Kromme schakelvork of versleten zou kunnen maar niet van de ene dag op de andere tenzij de motor is omgevallen op de schakelpook of iets dergelijks. Als er verder niets te vinden is maar eens in het blok kijken, achter eerst los en alles tussen pook en schakelwals nazien. Als daar niks bijzonders te zien is dan moet de hele versnellingsbak er maar uit.

Niet zo verschrikkelijk als 't misschien klinkt, maar je bent wel even bezig.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 23 nov. 2016 21:27 
update; ze heeft vandaag terug naar huis gereden en nergens ''last'' van gehad, vreemd?
ik heb hem ook nog op de middenbok gestart en hem (sorry haar, flicka is een dame denk ik? weet het eigenlijk niet?)
in alle versnellingen gehad, nergens problemen mee gehad, heel vreemd?

groetjes werner (wordt vervolgd)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 nov. 2016 22:51 
De mysterieuze zaak van de zwervende derde ! Laat eens horen hoe 't verder gaat
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 nov. 2016 12:20 
ik zou het niet weten....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver chantal

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 27 nov. 2016 06:59 
Ja het is idd een mysterieuze zaak.... toen ik gisteren reed (binnendoor van roosendaal naar hoogerheide) pakte ze op eerste stuk de 3de versnelling weer niet, maar toen ik op 3/4 van de rit was deed die het ineens wel weer... ik schakel niet anders dan normaal ik merkte het vooral aan het aantal toeren dat ze draaide of ze in 4de of 3de versnelling zat. dus ja dat word eens even nakijken komende maand. aangezien ze komende maand niet mag rijden. vanaf januarie weer wel want ze gaat in de volledige belasting...

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven