Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

rem blokken

 
Schrijver cx 5001981
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 maart 2004 16:21 
hallo ik heb een klijn probleempje ben gisteren na mijn motor uit de schorsing te hebben ga haalt een lekker eind je gaan toeren woensdag 18maart gisren dus ik heb toen ge merkt dat mijn voor rem niet meer zo jofel was omdat dit meestal sluipend ge beurd merk je dat niet zo snel maar ondat ik er nu een hele tijd niet meege reden heb,kwam ik er nu al snel achter . Maar nu heb ik een probleem ik heb van morgen mijn remmen uit el kaar ge haald dacht dat de voeringen ver sleten waren maar dat was niet zo. na demonteren zach ik dat de cilinders er niet ver ge noeg uit kwamen .na alles te hebben schoon gemaakt en weer gang baar maken wilde ik de boel weer monteren . Maar nu komt het ikkrijg de zaak niet meer op zijn plaats . kan mij aub iemand vertellen wat de beste volg orde is van monteren .Er zitten blaadjes in de rem klauwen welke ik er niet meer tussen krijg .
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen . lijkt mischien wel dom maar is niet anders
groetjes harry

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 maart 2004 19:44 
Als de rem klauw er af is geweest moet je er wel voor zorgen dat de zuigers weer goed in de klauw terug is geschoven. Ik heb het zelf met een dikke ratelsleutel gedaan. Zet de ratel op de zuiger en duw het in tot het niet verder gaat. Dan zal je alle plaatjes weer terug op z'n plaats moeten krijgen en past het allemaal weer.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver fomoco
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 maart 2004 20:11 
met wat heb je die remklauwen schoongemaakt??? Als dat met petroleum of white spirrit of dergelijks is gedaan moet je een revisiesetje kopen. petroleumproducten tasten het rubber aan die daardoor gaan opzwellen en dan krijg je het een en tander niet meer in elkaar. Remonderdelen MOET je reinigen met remmenreiniger verkrijgbaar bij de autoshop.
Groetjes

Schrijver cx 5001981
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 maart 2004 20:34 
dat schoon maken was het probleem nietdat is netjes ge daan met een zeep sponsje en een doekje ik heb de cilinders terug ge drukt en schoon ge maakt de zuigers gaan nu weer lekker op en neer mijn probleem is de volg orde van monteren en waar waar moet zitten er zitten nu ook niewe shijven op ik krijg nammelijk het wiel niet meer op zijn plaats heb ook ge lazer met mijn kilmeter teller ik kan nammelijk niet aan twee kanten te gelijk de rem blokken op zijn plaats houden dat was het probleem

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 maart 2004 00:15 
Beste CX81,
Als je zeker weet dat he alles op de goede manier hebt schoongemaakt en alles wat beweegt hebt ingesmeerd met remolie, dan zou alles moeeten passen, ook met nieuwe blokken. Je monteert dus eerst het wiel, en dan kun je je remklauwen weer monteren, met de zuigertjes geheel ingedrukt (vergeet ook niet de anti-piepshims te monteren), Monteer de klauwen een voor een, dan kun je de remblokken ook op zijn plaats houden. Daarna moet je pas het systeem weer afvullen met nieuwe remolie, want anders heb je gewoon te weinig plek! Elders op deze site vind je welke DOT je moet gebruiken. Hiermee MOET het gewoon lukken, want zo doe ik het ook altijd!En zorg ik godsnaam dat er geen lucht meer in je systeem zit, want dat kan een dodelijke vergissing zijn!
Laat je even weten ofdat het zo lukt?
Groeten
Ray ( en rem je nieuwe blokken rustig in omdat er anders een glazuurlaag op de blokken komt die je remweg vergroten...)

Schrijver Ray
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 maart 2004 00:17 
Dat was ik dus, de aut. login werkt blijkbaar even niet...

Schrijver cx 5001981
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 maart 2004 11:43 
beste Ray morgen Zaterdag dus ga ik de boel weer monteren heb al nieuwe rem olie ge haald en wil het hele sisteem van nieuwe olie voor zien
zodat ik zeker weet dat er geen vocht meer bij zit nog bedank voor de reactie laat het weten al;s het weer in orde is morgen avond als het mee zit groetjes harry

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 maart 2004 12:23 
Nog een tip beste CX81: wees niet zuinig met remolie, gebruik flink wat om de boel even door te spoelen, want de ervaring leert dat er zoch een hoop zooi in het rempotje en de leidingen kan komen te zitten! En wees voorzichtig met de nippels, die hebben de nare gewoonte snel af te breken: spuit er geruime tijd van te voren een paar keer kruipolie op.
Succes,
Ray

Schrijver cx 5001981
Gast 
#9 | Geplaatst: 20 maart 2004 17:13 
ray alles is goed ge komen als je goede volg orde aan houd is het een pace of cake alles ge monteerd nieuwe rem olie er in goed ontlucht en alles is okidokie nu nog even rustig remmen om dezaak op elkaar in
werken en dan nog wat goed weer om te rijden. Heb an pasand ook de olie nog ververst en de koppeling de te grote vrije slag er af gehaald kleppen ge steld vet nippels door ge smeerd dus kan het nu ge beuren deze zomer groetjes en tot ziens op de meeting in augustus kijk naar oude man van 120 kilo en een zwarte cx met g0ude biezen twee leren tassen en wind scherm kan niet missen gr harry

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 rem blokken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven