Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Knipperlicht probleem

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 feb. 2017 18:40 
Wanneer ik mijn knipperlicht aanzet links of rechts aanzet gelijktijdig met mijn verlichting doet hij het niet. Wanneer ik het licht uitzet doet de knipperlichten het wel. Is Dit een massa probleem of wat anders

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 feb. 2017 20:00 
Hoi Marco,

Dat kan heel goed een massa probleem zijn (zoals je zelf al aangeeft...).
Ik weet niet wat je exact rijd en hoe je CX er bij staat.
Maar waar ik zou kijken zijn alle aansluitingen van donker groene draden (dat is de min of massa).
Ook is het slim om alle stekkers na te lopen en schoon te maken.....

Maar als je andere knipperlichten hebt gemonteerd kan het ook zijn dat het knipperrelais net niet past bij de nieuwe knippers, wat een probleem geeft als je voltage iets inzakt door de koplamp.....

Verder kan het zijn dat de schakelaars vervuild zijn, er een los contact is of......

Groet Erik

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 feb. 2017 08:52 
ik denk ook een massa probleem, het wil ook helpen om een auto knipper relais te monteren ipv oude relais.
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 feb. 2017 10:36 | Aangepast door: Hansv 
Is dat met een draaiende motor of gewoon, stilstaand op de accu ?

Het knipperlicht-relais is afhankelijk van de stroom die door de lampen loopt om te gaan knipperen. Ik heb ooit eens een link naar een technische verklaring gegeven, maar waar dat was ? In elk geval, bij een te lage stroom werkt het knipperrelais niet meer. Als de beschikbare bronspanning (uit de accu) te laag is kan de stroom te laag uitvallen voor het relais. En het inschakelen van meer verbruikers, vooral een vette verbruiker als de koplamp, zou misschien de spanning te laag kunnen maken voor het relais.

Zoiets, denk ik.
Ander relais monteren kan ook. Enne, als je aan het cafe-racer knutselen bent, dan is het de wraak van de CX ..........

<edit> Gevonden : werking knipperlicht relais </edit>
Harmony,
Hans.
( stroom, spanning, allemaal erg ingewikkeld )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Marco
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 feb. 2017 23:17 
Het is inderdaad met een stilstaande cx. Met een originele relais brand het knipperlicht continu. Met een nieuw relais doet hij helemaal niks. Ik zal hem eens starten kijken wat hij doet.
Overige heb ik alle stekkers los gehaald schoongeborsteld en met contact spray ingespoten.
Wanneer ik de koplamp aan doe met een nieuwe relais doet hij vervolgens niks. Met het oude relais blijft hij continu branden

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 feb. 2017 09:11 
Dat is gewoon. Da accu heeft niet genoeg spanning om het knipperrelais te laten werken.
Met draaiende motor is er waarschijnlijk niets aan de hand.....
Heeft mijn motor ook.....


Groet Erik

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 feb. 2017 09:45 
ja, je weet neem ik aan dat het autorelais wel een extra aansluiting heeft voor massa, die moet aangesloten worden extra.
staat ook op schema van elk relais.
nb

Schrijver Marco
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 feb. 2017 15:56 
Hans en erik bedankt voor de informatie. Het was inderdaad een te lage spanning in de accu.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Knipperlicht probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven