Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

brake stopper arm, maar dan ff anders

 
Schrijver Guido
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 feb. 2017 22:14 
Het origineel tja het werkt mooi??

brake stopper arm
2
ontwerp fusion 360

Schrijver Guido
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 feb. 2017 22:15 
Foto's zijn een beetje groot geloof ik.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 23 feb. 2017 22:21 
Dat waren ze wel! Ik heb het even aangepast.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Guido
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 feb. 2017 22:40 
Dank je wel. volgende keer uploaden voor 15" scherm denk ik?

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 feb. 2017 22:52 
Ja, dat is wel mooi!
Dat heb je goed gemaakt (......of gekocht?)

Erik

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 23 feb. 2017 23:00 
Guido, nee. Je kan de IMG code van Tinypic wel gebruiken, maar dan moet je de tekens [IMG] voor en achter de URL weglaten.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Guido
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 feb. 2017 23:11 
Helemaal zelf gemaakt. Was net te doen zonder meelopende bril. De as is verjongt van 16 naar 10mm. Met aan een kant een meedraaiend center begint het een en ander toch een beetje te trillen. Ben wel tevreden. Voor het schakelen en het rempedaal wil kleinere stangen maken met hetzelfde model.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 feb. 2017 08:18 | Aangepast door: Hansv 
Brake stopper arm. Ziet er mooi uit. maar wat het is? Brake stopper arm...... zegt me even niks. Effe zoeken.... Ik dank dat ik dat een-reactie stang noem. Toch? Het onderdeel wat er voor zorgt dat de remtrommel niet gaat draaien als je de (achter) rem intrapt.

Harmony,
Hans.
( noemt dingen wel eens verkeerd)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 24 feb. 2017 10:11 
Mooi gedaan. Ben benieuwd naar de rest van de motor
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 feb. 2017 17:36 
Fraai stukje metaalbewerking!

En dat van die stopper arm heb ik ook na moeten zoeken, maar Honda gebruikt inderdaad die vreemde benaming......

Dat gezegd ontgaat het mij waarom de lengte instelbaar is gemaakt? Gewoon twee vlakjes aan de uiteinden gefreesd met gat voor de bout was geneg geweest en de lengte is niet kritisch. Of had je die lager uiteindes nog liggen?

Plezier, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Guido
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 24 feb. 2017 19:53 
De benaming heb ik van partzilla. Ik moest ook even denken over hoe zoiets nou in het Nederlands heet. Reactie arm lijkt me prima. Het is inderdaad niet zo belangrijk dat de as verstelbaar is, maar vond het wel mooi. Het is de bedoeling dat er een aantal kortere armpjes gebruik worden voor het schakel en rem mechaniek en dan wordt het wel een mooi geheel denk ik. Misschien komt het nog van pas als blijkt dat de reactie arm en de remstang parallel te stellen zijn. Vindt het ook wel leuk om eens moeren te draaien. Lage messing moeren met linkse draad zijn trouwens vrij slecht te vinden.

Schrijver Guido
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 24 feb. 2017 20:52 
Wat de rest van de motor betreft. Tja het wordt nog een hele klus. Gelijk maar een kleine introductie, wordt gewaardeerd lees ik wel eens.

Alweer twee jaar geleden heb ik een frame met kenteken en een blok gekocht met het doel het bouwen van een motor. Mag wel caferacer trekjes hebben, klassiek, bestaande gereviseerde onderdelen en nieuwbouw. De cx van popbang is wat ik ongeveer in gedachte heb.

Het is zeker niet eenvoudig om zoiets moois te maken, maar met wat kennis en vooral geduld kom je een eind. Om te kunnen slagen is het nodig om kennis en vaardigheden op te doen of op te frissen en dat vind leuk. Hoe snij je eigenlijk draad op een draaibank, of welk toevoeg materiaal gebruik je als je rvs304 op je frame wil lassen? Interessant hoor! Heb al eens wat gepost over spaakringen een dat is ook een mooi voorbeeld.

Ik hoor de vraag al, waarom een cx? Het blok bepaalt een groot deel van de beleving. De looks, het geluid, anders dan andere motoren, mooi. Een vier cilinder lijn cb550 klink anders, te veel toeren, nee het moet een v twin zijn toch?
Daarnaast blijken cx onderdelen best goed verkrijgbaar en lang zo duur niet. Ze zijn zelfs met grote regelmaat bij mij in het dorp te koop (Marco's boekenwinkel,voor al uw cx onderdelen en informatie)

Het eindresultaat zal nog wel even op zich laten wachten, maar eens zal de dag komen.....

Schrijver Guido
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 feb. 2017 11:42 
Weet iemand toevallig de diameter van de rempedaal as? Ik vind verschillende afbeeldingen van assen, maar daar lijkt geen lagering/as afdichting op te zitten. Draait die as gewoon in het frame?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 brake stopper arm, maar dan ff anders

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven