Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vuldop cardan

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 april 2017 14:54 
Mijn vuldop van de cardan zit vast. heeft iemand een trukje om dit los te maken. Ik dacht zelf aan verhitten of rustig met een hamertje tikken. ik hoor graag van jullie

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 april 2017 17:20 
Inderdaad met hamertje tikken ,maar niet op het zeskant dat is erg breekbaar. Je kan het best op de buiten rand tikken en een passende dop met zes kant.inwendig gebruiken .grWim

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 april 2017 17:31 
Met een klein hamertje zachtjes op het cardan rondom de vuldop tikken/kloppen kan ook helpen.
Een beetje verwarmen, af laten koelen, weer verwarmen en ondertussen koppen/tikken (ook zoals Willem aangeeft) kan de boel ook losmaken.
Denk er aan heet rustig en met beleid te doen .

Groet Erik
&
Succes

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 april 2017 09:42 
Ai, ik ben te bot soms geloof ik ....

Hierboven worden goede adviezen gegeven... met zorg behandelen....

Toch als laatste redmiddel dan maar : de enige keer dat ik dit probleem tegenkwam heb ik een forse griptang op de buitenrand gezet, hup, los, dop weggooien, verse dop er op, gedaan. Bot, inderdaad. Het dopje had natuurlijk kunnen breken - dat doen die dingen wel vaker - en dan was ik verder van huis geweest. (luxe : reserve cardan klok in de kast).

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 april 2017 17:49 
Als ik hem niet log krijg................

dan pak ik een scherpe grote schroeven draaier, en ram hem los. Dop gaat wel kapot.....
En dan kijk ik in het bakje gevonden voorwerpen, en ja hoor, een andere dop....... wel 2e hands.

Nieuwe heb ik ze ook liggen, maar ze zijn zo duur..

soms wil het niet, en dan verkoop ik die dop echt wel een rot klap, de rand slat ik er vaak wel af..... dus ik mol er wel een paar per jaar......Het is niet anders.... groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vuldop cardan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven