Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koelvloeistof aflaten

 
Schrijver dirkcx650Ewoute rs
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 maart 2004 22:07 
Hallo.

Ik liet de koelvloeistof uit het radiator van mijn cx650E. Daar kwam ocharm amper drie kwart liter uit. De aftapbouten aan de cylinders leverde twee pilsglazen vocht (wel opvallend zuiverder/ lichtergroen dan de donkere troep uit de radiator). Is dit normaal?

Bedankt; ben altijd weer benieuwd naar jullie antwoorden.

Dirk - Antwerpen

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 maart 2004 22:50 
Ik heb nooit troep in m'n vloeistof aangetroffen. Het kan van corrosie komen, evt. door agressieve spoelmiddelen of verkeerde koelvloeistof (die niet geschikt is voor lichtmetaal). Ik zou zeggen, radiateur spoelen met demiwater, dan gewoon vullen met nieuwe goede vloeistof, en na bv. 3000 km rijden eens wat aftappen om de kleur te checken. Verder kun je checken of de verbindingsslang tussen radiateur en expansievat OK is (omdat je zo weinig vloeistof vindt); en of er onderin dat vat soms ook troep ligt (voor het bijvullen allemaal opzuigen met dikke injectiespuit met slang). Als het probleem blijft, zal je radiateur last van corrosie hebben en moet je die op den duur vervangen.
suxes,

Martin

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 maart 2004 12:31 
Merci Martin; ik doe het nodige!
dirk

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koelvloeistof aflaten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven