Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Balhoofd

 
Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2017 19:01 
Hoe controleer ik of er speling zit op het balhoofd? De Honda lijkt soms niet echt die kant op te willen die ik graag op wil. Als het voorwiel los van de grond staat lijkt er bij het draaien van het stuur in de middenstand een soort kuiltje te zitten waar het stuur graag in valt en dat is niet goed toch? Is het repareren een grote klus om zelf te doen??

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2017 19:57 | Aangepast door: Jottum 
Duidelijk een versleten balhoofd. Is redelijk goed zelf te doen. Als ze er niet standaard in zitten zet er dan konische lagers in. Het vervelendst is de lagerschaal uit het chassisgedeelte er uit te halen. Bij de cx is die er amper uit te tikken. Ik heb een Yamaha waar aan twee kanten een uitsparing zit waar je een beitel o.i.d. op kunt zetten. Of dit bij de Magna ook zo is zie je vanzelf. Een oplossing is een stukje ijzer er in te lassen zodat je met een staaf houvast hebt om 'm er uit te tikken. Hier en daar is wel wat te vinden over hoe je dit moet doen, het is geen rocket science!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2017 22:23 
Slecht balhoofdlager, net wat Jottum zegt. 't Ziet er ongeveer zo uit:
slecht lager

En het stuurt voor geen meter......

Frans heeft me geholpen om het setje te vervangen, zoals HIER te lezen valt....

Succes met de reparatie....

Harmony,
Hans.
( telt af voor Engeland )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2017 22:49 
Je hebt een hobbel in de balhoofdlagers, dat hoeft niet samen te gaan met speling. Als ik me goed herinner hebben we het daar als eens eerder over gehad, jaartje geleden of zo? Gewoon nu echt tijd om te vervangen aangenomen dat je het over dezelfde fiets hebt.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 mei 2017 09:11 
dat wordt een mooie klus....

Het help als je zaken aan het plafond kunt op hangen. Dan houd je het stuur recht, en iets hoger, terwijl je er onder de zaken kan vervangen.

Ja tijdens de werkzaam heden ziet het er uit of dat alles naar de klote is, rustig doorgaan, aan het eind ziet alles er weer goed uit...

Let op je kabels, en hoe je de veerpoten later weer terug monteert..
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 mei 2017 12:20 | Aangepast door: Jottum 
brinkcx:
Als ik me goed herinner hebben we het daar als eens eerder over gehad, jaartje geleden of zo?

Ha inderdaad, gevalletje alzheimer of een jaar niet gereden?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 mei 2017 23:52 
het viel mij ook al op!
nb

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 mei 2017 11:48 
Ik hoop niet dat je gelijk hebt Willem, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen Ik had even moeten kijken naar mijn berichten, dan had ik wel gezien dat dit onderwerp allang besproken is. Afspraak met de motorzaak staat inmiddels gepland. Bedankt voor de reactie's.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Balhoofd

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven