Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Afgeknipte draad in kabelboom contactslot

 
Schrijver stefan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 mei 2017 11:15 | Aangepast door: stefan 
Gisteravond Dalfsen - Ruurlo. Hardstikke donker, met een af en toe uitvallende koplamp 😟
Bij het tankstation algehele elektrische stilstand... na wat gemorrel weer olie- en neutraallamp verlicht en ook weer starten😎

Nu het contactslot eens checken...

Valt me op dat er, naast de gebruikelijke draden naar het contact, een afgeknipte rode draad uit het kabelboompje komt. Waar zou die ooit aangezeten hebben?

Foto...

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 mei 2017 11:40 
rood=12v voeding vanaf de accu (heet dat de ongeschakelde plus?)

pas op dat deze niet in aanraking komt met het frame want dan heb je een prachtige kortsluiting te pakken
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver stefan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 mei 2017 14:33 
Inderdaad. Contact aan = 12,nogwat volts. Effe veiling afschermen.

Schrijver stefan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2017 23:01 | Aangepast door: stefan 
Contactslot uit elkaar gehaald. Dat gaat heel gemakkelijk. Contacten nr1 en 2 (rood en zwart) zaten behoorlijk los.
Enkele voorzichtige tikjes op de bevestiging en wat vastsolderen heeft geholpen: weer vast. Toen nog wat schoonmaken en in elkaar zetten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat me dat wel wat tegenviel... Het plastic kapje is niet zo 1-2-3 vast te klikken. Daarvoor moest ik (vond ik zelf tenminste) behoorlijk veel kracht zetten. Maar er is niets gebroken
Toen nog een krimpkous over het uitstekende stuk rode draad bij de stekker.
En dan een proefritje in de buurt: geen haperingen ondervonden. Maar of dat nu een 100% garantie is voor de verschijnselen die zich gisteravond voordeden? Awel, de tijd zal het leren.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 mei 2017 14:55 | Aangepast door: Hansv 
De extra rode draad waar je het over hebt is geen standaard CX draad. Dus ooit een keer bij geprutst/gefrabiceerd/gemodificeerd door iemand. Inderdaad: afschermen. Te veel spanning op een blank punt is niet goed.

Het slot kan uit elkaar, en ook weer in elkaar, ONGEVEER ZO en kan helemaal schoongemaakt worden. De storing die je beschrijft komt ongeveer over een met de reparatie die je hebt gedaan......

Vooral de lip waar Rood, rechtstreeks van de accu, op komt heeft de neiging stof en vuil tot zich te trekken. Op die pen, en op Zwart natuurlijk, staat zo ongeveer de hoogste spanning die binnen de CX te vinden is, namelijk alles. Dus daar vind je als eerste een probleempje. En ik hoor Frans al zeggen : kijk eens naar de laadspanning van je accu. Als Zwart 'gek' doet, is de spanningsregelaar binnen de kortste keren ook de weg kwijt, en gaat meer laden.

Harmony,
Hans.
( die probeert de soorten spanning onder controle te houden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 mei 2017 11:35 | Aangepast door: brinkcx 
Zeg ik eens niks, krijg ik nog te horen over wat ik gezegd zou hebben... nou ja....
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Afgeknipte draad in kabelboom contactslot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven