Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

olie bij bougie

 
Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 7 juni 2017 14:21 
ja hoe kan het dat is mijn vraag.... mijn rechter bougie zit vol met olie..... en nu start ze weer niet meer... maar lijkt me logisch... maar hoe komt die olie daar??? is er een pakking kapot of andere mogelijkheid waardoor de olie bij de bougie kan komen?

vanochtende wilde ik op flicka naar het werk gaan maar ze startte niet... dus bougies schoonmaken... links was netjes... rechts zat vol met olie en was ook heel erg zwart... tijdje terug had ik beetje olie gehad bij bougie maar na controle weer niets meer dus dacht dat ik het me verbeeld had die olie daar. maar nu was het echt veel olie. en ik snap er niets van.... kunnen jullie me helpen zeggen wat en waar ik moet kijken om dit probleem te verhelpen? want lijkt me niet goed...

groetjes chantal (die zo niet naar vechta op de motor druft)

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juni 2017 14:30 
Chantal, zit de olie boven aan de bougie aan de schacht, dat zal de kleppendeksel pakking zijn. de binnenring lekt dan, en de olie komt dan bij de bougie, ook zit er een lek gaatje naar buiten, meestal loopt dan de olie over de buitenkant met een streepje over het blok naar onderen, het lek gaatje kan verstopt zitten.

Zit er olie aan de vonkzijde, dan zou ik eerst eens een nieuwe bougie proberen. controleer ook of de bougie vonkt op de elektrode.

succes, Gr Theo
theo cx ds

Schrijver chantal

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 7 juni 2017 14:51 
het zit boven aan de bougie aan de schacht. die was niet wit meer maar zwart van de olie.... dank je theo dan weet ik wat ik moet bestellen

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 7 juni 2017 16:33 
chantal:
wat ik moet bestellen

bestellen bij mij hihi...
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juni 2017 18:10 
Soms zit de pakking gewoon niet goed, gebeurd na het kleppenstellen of zo....
Je kan kijken of schoonmaken en opnieuw plaatsen werkt....

Groet Erik

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 8 juni 2017 21:21 
vreemd, we hebben de kleppendeksel eraf gehad, de ring was goed en zat goed.
daarna alles beetje schoongeveegd en weer gemonteerd en toen deed ze het weer gewoon?
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 juni 2017 13:30 
Wat zijn het toch heerlijke Motoren Werner...Even op het bolletje aaien, even met ze praten en....probleem opgelost Probeer dat maar eens met een andere motor. Gr..Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 10 juni 2017 00:55 
Tinus 1952:
Even op het bolletje aaien, even met ze praten en....probleem opgelost

was t maar waar, ik heb bij een custom nogsteed een carb probleem, morge komt de hulplijn. maar dat bolletje aaien heb ik vaak genoeg geprobeerd, ik zit nu al op het punt van hamer pakken hahaha
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olie bij bougie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven