Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

co2 stelschroef of luchtschroef?

 
Schrijver Olivier
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 juli 2017 01:06 
Hallo allen....

ik heb een vraagje over de c02 stelschroef. Wordt deze ook wel eens omschreven als een luchtschroef?

Het zit zo...ik ben bezig een cx500 om te bouwen. Waarvan ik na een kentekencheck niet meer weet of het een cx of gl is. Hij staat omschreven als een cx500 met de motorcode GL500E. Op de motor zelf staat het niet aangegeven. Gewoon 2 plaatjes waar op staat dat het een Honda is. Het is een parallel geïmporteerde motor.

De motor heb ik overgenomen toen er al het een en ander aan gedaan was. De meeste dingen heb ik er af gehaald en ben opnieuw begonnen met wat ik leuk vind. Ik heb de balanspot verwijdert en heb nu 2 losse uitlaten met een kleine demper erop. Ook zaten er al 2 openluchtfilters op. Deze heb ik eraf gehaald en er zit eigenlijk helemaal niks in. De motor krijgt dus veel lucht binnen(met de filters erop).

het geval is dat als de motor warm is er erg veel backfire plaatsvind als ik het gas los laat. Ik vind dat lelijk. Zodra ik de koppeling in knijp stopt het.

Ik heb hier gelezen dat dit komt doordat de motor te arm loopt. Ik heb vandaag de carburateur er even af gehaald en gesynchroniseerd met behulp van het filmpje van Marco op YouTube. De carburateur ziet er netjes uit. Ik kon helaas niet aan de onderkant kijken omdat de schroefjes daar kapot gedraaid zijn en ik geen tijd had om daar nu iets aan te doen. Ik heb daar ook nog wat gezien over de air cut off valve die ook het naknallen tegen zou moeten gaan. Daar ga ik ook nog even mee aan de slag.

ik wil de motor rijker laten lopen zodat er geen backfire meer is(of veel minder). Er zitten redelijk nieuwe bougies in en die zijn nu licht bruin met een beetje wit.

Doe ik dit dmv de co2 stelschroef(die in mijn nog niet te openen vlotterbakje zit) of kan het ook anders? Bv door een ander luchtfilter te gebruiken die minder lucht doorlaat? of is er ook nog een luchtschroef? Het schijnt ook dat ik de sproeiers zou kunnen vervangen voor grotere(maar ik ben bang dat het een amerikaans model is vanwege de import en die schijnen vast te zitten).

Dus: Een CX/GL 500 rijker laten lopen. Hoe doe je dat?

De motor loopt verder wel goed. Heeft voldoende kracht en loopt mooi stationair.

groeten
Olivier

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 juli 2017 10:32 
co2 schroeven kan je niet zoveel mee.
Ik draai ze altijd bij alle modellen 2x360 graden er uit, na volledig vast draaien dus wee 2 slagen los.

dan moet je altijd de carburateurs leeg helen, en goed schoon maken. Eventueel de membramen vervangen.
Ik verkoop ze ook nieuw, heb ze op voorraad liggen.
En als dat nog niet help, dan kun je grotere sproeiers monteren, en ook die heb ik hier liggen.
Echter, knallen in de uitlaat is bijna altijd vuil in carburateur, co2 gedeelte.
En ja, de cutt of aire valve membramen helpen daar ook bij.
deze gaan open bij extreem onderdruk, en geven meer brandstof tijdens het afremmen op de motor, hiermee worden knallen voorkomen.

Voor meer info, onderdeel prijzen, mail naar: marcobecker@zonnet.nl
groetjes marco, de cx500 gek...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 co2 stelschroef of luchtschroef?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven