Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

carburateur 650e delen

 
Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 juli 2017 12:45 
Wie heeft of weet hoe je een carburateur van een 650 moet delen .Het gaat om de twee pijpjes die de twee gasschuiven bedienen .Ik heb het borg ringetje los gemaakt en het boutje er uit gedraaid. Dan zie ik in het gat een kogeltje.Maar dat wil er niet uit ,ondersteboven tikken ,met een magneet, maar wil niet los .wie weet hoe ??.GrWim.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 juli 2017 22:22 
Willem, ik heb geen idee hoe dat zit.
Misschien heb je wat aan de tekening van CMSnl?
KLIK.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 juli 2017 23:38 | Aangepast door: brinkcx 
Willem,

zelf geen 650 carbs meer bij de hand om te kijken maar het Honda boek geeft aan dat je voor splitsen van de set alleen de twee beugels er af hoeft te halen en dat je ze dan zo uit elkaar kan trekken. Dan zouden er alleen twee brandstof pijpjes met o-ringen 1 veertje moeten los komen, daarmee zijn de 2 carbs los van elkaar. Bedoel je dat?

(kan boek natuurlijk beschikbaar maken, maar neem aan dat je dat wel hebt)

Plezier, Frans

Edit dag later : was het addendum vergeten... In het FSM addendum van 1983 staat beschreven hoe je het zou moeten voor de 650, daar staat ook wat over een een kogelscharniertje. Geen wonder van duidelijkheid als je het niet voor de eigen neus hebt, maar dat is igg het Honda evangelie hierover. In het manual voor de 650C staat een (zo te zien) betere beschrijving met veel betere plaatjes.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carburateur 650e delen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven